مکانیسم کارتریج های اکسیژن، سیستم آسیب پذیری و غیره. اطلاعات جدیدی است که توسط جدیدترین معجون استودیو Bungie، MARATHON منتشر شده است.
چند هفته پیش و در جریان رویداد PlayStation Showcase، استودیو Bungie از بازی MARATHON به همراه یک تریلر رونمایی کرد. پس از انتشار ویدیویی از پشت صحنه بازی، برایان اکبرگ از Bungie اخیراً مصاحبه ای با وب سایت Insider-Gaming و جزئیات بیشتر در مورد MARATHON با مخاطبان احتمالی خود به اشتراک گذاشته است.
اما ماراتن دقیقا چیست؟ این بازی یک بازی تیراندازی سوم شخص در سبک Extraction است که دارای برخی از ویژگی هایی است که احتمالاً در عناوینی مانند Escape From Tarkov دیده اید. با این حال، اگر چندان مشتاق کار تیمی نیستید، می توانید به صورت دو نفره یا یک نفره وارد یکی از سرورها شوید، اما همچنان با تیم های بزرگتری روبرو خواهید بود. غارت آیتم ها بدون هم تیمی از دیگر ویژگی های این بازی است.
یکی دیگر از مهمترین و شاید بحث برانگیزترین ویژگی های ماراتون، سیستم اکسیژن آن است. به این ترتیب همه بازیکنان مقدار محدودی اکسیژن دارند که در نقطهای تمام میشود و وقتی این اتفاق برای شما میافتد سلامتی شما کاهش مییابد. هدف اصلی شما در MARATHON غارت منابع موجود قبل از تمام شدن اکسیژن و سلامتی است. البته، بازیکنان می توانند قبل از شروع هر مبارزه، قوطی های O2 را در میدان پیدا کنند یا حتی آنها را به قیمت تمام شده در فروشگاه خریداری کنند.
سیستم اکسیژن نیز به سیستم آسیب پذیری گره خورده است و آسیب به نواحی خاصی می تواند اثرات متفاوتی بر روی بازیکن داشته باشد. به عنوان مثال، اگر به کمر آسیب وارد کنید، اکسیژن شما سریعتر تمام میشود. همچنین، اگر مغز شما تحت تأثیر قرار گیرد، صفحه نمایش شما به طور متناوب تار و متبلور می شود.
اگر فکر می کنید که سیستم اکسیژن به نحوی دست ها و بال های شما را بسته و موانع زیادی برای شما ایجاد کرده است، نگران نباشید زیرا مزایای آن در MARATHON نیز مانند بسیاری از عناوین تیراندازی دیگر وجود دارد. این بازی دارای مزایای مختلفی مانند بهبود سریعتر سلامتی، مصرف کمتر اکسیژن، حرکت سریعتر آب و غیره است. با این حال، توانایی ها تعیین کننده تر و قدرتمندتر هستند و به عنوان مثال به بازیکن اجازه می دهند خطوط دشمن را با دید در شب شناسایی کند. هرچه بازیکنان بیشتر در بازی پیشرفت کنند، امتیازات و توانایی های بیشتری به دست خواهند آورد.
منابع مختلف مکرراً اعلام کرده اند که Bungie می خواهد MARATHON بازی “نهایی خدمات محور” باشد. برای دستیابی به این هدف، سازندگان تلاش کردهاند تا زمان لود بازی را تا حد امکان پایین نگه دارند، حتی یکی از منابع ادعا میکند که Bungie از ابتدای بازی به دنبال زمان لود تک رقمی (زیر 10 ثانیه) است. صفحه تنظیم پخش کننده تا زمانی که وارد سرور شوند.
برای افزایش قابلیت پخش مجدد، نقشه های MARATHON پر از اشیاء مخفی برای کاوش هستند و با شروع هر فصل اشیاء مخفی جدیدی به نقشه ها اضافه می شوند.
قلب چرخه بازی MARATHON به شرح زیر خواهد بود:
- یک ماموریت را انتخاب کنید (برای تکمیل در بازی)
- Loadout، Perk، Ability و ابزارها را بخرید یا انتخاب کنید
- به سرور متصل شوید
- غارت / تکمیل ماموریت / کاوش و یافتن اشیاء پنهان
- استخراج منابع
- XP را برای ارتقا خرج کنید
- تکرار
این بازی شامل سه نوع آیتم مختلف در دسته های Loot، Implant و Perk خواهد بود. Permadeath یکی دیگر از ویژگی های MARATHON است، اما به نظر می رسد زمانی که بازیکن می میرد، فقط غارت آنها (مانند سلاح، پول و …) از بین می رود، در حالی که گاهی اوقات ایمپلنت ها گم می شوند و امتیازات موجود نیستند هرگز از بین نخواهند رفت. .
همچنین گفته می شود که Bungie در حال حاضر روی سه نقشه مختلف برای بازی کار می کند، اما هنوز مشخص نیست که آیا این سه نقشه در زمان انتشار وجود خواهند داشت یا خیر.
MARATHON که تاریخ انتشار خاصی دریافت نکرده است، بر روی پلتفرم های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.
منبع: Insider-Gaming