این توسط اسناد داخلی مایکروسافت پشتیبانی می شود و CMA خاطرنشان می کند که به طور کلی اسناد داخلی مایکروسافت بیشتر از نینتندو از پلی استیشن پیروی می کنند و نینتندو اغلب در هر ارزیابی رقابتی داخلی غایب است.
سونی می گوید استراتژی نینتندو با پلی استیشن و ایکس باکس متفاوت است زیرا به بیش از 18 شوتر متکی نیست. این عناوین بازیهایی هستند که مایکروسافت فکر میکند در صورتی که معامله Activision توسط رگولاتورها تأیید شود، منحصراً مالک آن است. در همین راستا، سونی مدعی است که “استراتژی واقعی” مایکروسافت در خرید اکتیویژن بلیزارد این است که پلی استیشن را شبیه نینتندو کند، به معنای عدم رقابت در آن فضا.
در ادامه بیانیه سونی، عنوان شده است که در صورت تایید خرید اکتیویژن بلیزارد، ایکس باکس به خانه تیراندازهای پرفروش (از جمله فرنچایزهای DOOM، Call of Duty، Halo، Gears of War و Overwatch) تبدیل خواهد شد. ) و در این مورد فشار رقابتی. جدی آزاد خواهد شد. این شرکت همچنین می گوید بازی های اکتیویژن، از جمله سری Call of Duty، برای پلی استیشن حیاتی هستند.
سونی در بیانیه Call of Duty خود می گوید:
پس از آن بیانیه، سونی اعلام کرد که اگر خرید Activision Blizzard تایید شود و Call of Duty انحصاری Xbox شود، سونی درصد زیادی از بینندگان خود را از دست خواهد داد.
اظهارات سونی در پی تصمیم اداره رقابت و بازار بریتانیا (CMA) برای تمدید تحقیقات خود در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد است. Interactive Entertainment در پاسخ ۲۲ صفحهای خود ادعا میکند که در صورت انجام این معامله، کاربران از اکوسیستم پلیاستیشن خارج میشوند و مایکروسافت میتواند قیمت کنسول Xbox را افزایش دهد و به توسعهدهندگان مستقل آسیب برساند.
سونی اخیرا ادعا کرده است که هدف واقعی مایکروسافت از خرید اکتیویژن بلیزارد این است که پلی استیشن را شبیه نینتندو کند و در فضای شوتر 18 ساله رقابت نکند.
با نادیده گرفتن این حقایق، مایکروسافت استدلال می کند که نینتندو بدون Call of Duty موفق شد. این تصمیم مجموعه بزرگی از شواهد را مشخص می کند که نشان می دهد نینتندو تجربه متفاوتی نسبت به ایکس باکس و پلی استیشن ارائه می دهد. زیرا بر روی بازی های خانوادگی متمرکز شده است که کاملاً با شوترهای دارای رتبه 18+ مانند Call of Duty متفاوت است.
مایکروسافت می گوید مدل متمایز نینتندو نشان می دهد که پلی استیشن برای رقابت موثر به Call of Duty نیاز ندارد. با این حال، سونی میگوید مایکروسافت قصد دارد پلیاستیشن مانند نینتندو شود، رقیب ضعیفتری برای ایکسباکس.
از زمان انتشار اولین نسخه در سال 2003، این فرنچایز به طور محکم در روح و روان گیمرها جا افتاده است و هر نسخه از آن جزو پرفروش ترین عناوین است.
نظر شما درباره بیانیه اخیر سونی چیست؟
بیشتر بیانیه اخیر سونی بر فرانچایز Call of Duty و آسیبی که این شرکت می گوید در صورت خرید اکتیویژن بلیزارد به مایکروسافت وارد خواهد شد، تمرکز دارد. سونی در بخشی از بیانیه خود به بیانیه مایکروسافت اشاره کرد که دیگر پلتفرم های غیر Call of Duty از جمله Nintendo Switch در حال پیشرفت هستند. این شرکت در آخرین پاسخ خود می گوید مایکروسافت حقایق را نادیده می گیرد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری