به تازگی ، اولین به روزرسانی بازی Creed Shadows Assassin’s Creed با عملکرد PSSR با نسخه های PS5 Pro و ردیابی اشعه در گرافیک های متعادل منتشر شد. تیم Fundri Digital ، در آخرین فیلم خود ، تجزیه و تحلیل فنی و جزئیات به روزرسانی دارد.

به طور خلاصه ، این به روزرسانی ویژگی های وعده داده شده قبلاً توسط توسعه دهندگان را اضافه می کند. اما در ضمن ، PS5 Pro است که تا حد امکان از بروزرسانی سود خواهد برد. در به روزرسانی 4.3 ، PlayStation 4 Pro تنها کنسولی است که عملکرد PSSR یا فناوری ارتقاء مقیاس سونی را برای این عنوان دریافت می کند. دارندگان نسخه PS5 Pro این عنوان می توانند با مراجعه به منوی تنظیمات بازی و بهبود بیشترین پایداری تصویر ، کیفیت گوشه ها و بهترین کیفیت اجزای قابل مشاهده با مسافت های طولانی ، این ویژگی را فعال کنند.
در زیر یک فیلم منتشر شده از تجزیه و تحلیل تیم دیجیتال Fandy پیدا خواهید کرد:
برای توجه به تغییرات در گیم پلی ، بهترین مکان برای فضای سبز و محیط طبیعی در بازی است. اگرچه حالت TAAU تصویری نسبتاً واضح تر به شما ارائه می دهد ، PSSR با وجود مبهم بودن نسبی ، در بحث ضد عقل بهتر عمل می کند.

البته بزرگترین مشکل و ضعف PSSR در بحث ذرات کوچک است که آنها را با خطوط دنباله دار نشان می دهد ، در حالی که تاو مشکلی برای درمان این ذرات ندارد. به عنوان مثال ، در قسمت اول بازی و در صحنه هایی که ذرات و جرقه ها دیده می شوند ، این مشکل بسیار واضح و قابل مشاهده است.
به طور کلی ، PSSR تا حدودی بر کیفیت تصویر تأثیر می گذارد و وضوح نرم تری را ارائه می دهد. تغییری که مقایسه می شود ، به ویژه در نمونه های بزرگنمایی برای تجزیه و تحلیل ، کاملاً قابل مشاهده است. با این حال ، در طول گیم پلی و از دیدگاه استاندارد می توانید به آن عادت کنید و توجه را به خود جلب نکنید. به عنوان یک مقایسه ، مشکلات ثبات تصویر در Taau همیشه از دید طبیعی مشاهده می شود ، بنابراین PSSR یک نسخه بزرگ است. البته این تفاوت در حالت کیفیت به دلیل وضوح تصویر بالاتر ملموس نیست.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که PSSR تعداد پیکسل های روی صفحه را کاهش می دهد. فعال سازی این شیوه ارتقاء مقیاس ، زیرا به بخش بزرگی از منابع GPU نیاز دارد ، باعث کاهش وضوح تصویر در طول بازی می شود.
PS5 Pro (حالت عملکرد) | شکل 1 | شکل 1 | شکل 1 |
---|---|---|---|
زمان آزادسازی Taau | 1080p | 1080p | 1008p |
Taau پس از بروزرسانی | 1080p | 1080p | 1008p |
PSSR پس از بروزرسانی | 864p | 864p | 864p |
PS5 Pro (حالت کیفیت) | شکل 1 | شکل 1 | شکل 1 |
---|---|---|---|
زمان آزادسازی Taau | 1656p | 1584p | 1584p |
Taau پس از بروزرسانی | 1656p | 1584p | 1656p |
PSSR پس از بروزرسانی | 1656p | 1584p | 1440p |
به طور کلی ، به نظر می رسد محیط های طبیعی سایه های AC برای این نوع مقیاس پیشرفته مناسب است. به عبارت دیگر ، با قربانی کردن بخش کوچکی از وضوح ، تصویر از پاره شدن خود جلوگیری می شود. البته کاربران قادر خواهند بود هر روش مقیاس بندی را که ترجیح می دهند آزادانه انتخاب کنند.
متأسفانه ، در حالت عملکرد ، فعال شدن PSSR تأثیر منفی بر فراوانی تصاویر خواهد گذاشت ، به طوری که سقوط در قاب در حدود 5 تصویر یک تصادف معمول در مناطق تفصیلی خواهد بود. علاوه بر این ، جابجایی دوربین بالا همچنین قاب قاب را نیز قابل مشاهده تر می کند. به عنوان مثال ، با نگاه بصری به مناظر سنگین (مانند محیط شهری) ، با نگاه به آسمان و سپس محیط اطراف ، فرکانس تصاویر را از 1 به 2 کاهش می دهد ، سپس برای لحظه ای تا 2. این مشکل با کاهش وضوح می تواند تا حدودی برطرف شود.

تغییر دیگر در این بروزرسانی حذف محدودیت 4Frames در منطقه مخفی است که هم اکنون می توان با 4 تصویر برای PS5 Pro Performance کاوش کرد. البته با پیشرفت تاریخ می توان مدیران را نیز مشاهده کرد و بیشتر و بیشتر ساختمانها و ساختمانها به منطقه اضافه می شوند.
علاوه بر این ، در این بروزرسانی ، بازتاب های ردیابی پناهگاه نیز به گرافیک های متعادل اضافه شده است. قرار بود این ویژگی در همان زمان در دسترس باشد ، اما به دلیل کمبود منابع و زمان ، فقط در حالت کیفیت اجرا شده است. این ویژگی به طور قابل توجهی بازتاب ها را بهبود می بخشد ، به ویژه بازتاب آب ، و علی رغم مشکلات اجرای خاص ، بدون لطف نیست.

گرافیک های متعادل ، ضمن افزودن بازتاب ، پشتیبانی PSSR را نیز دریافت کرده اند که در این حالت بسیار ناپایدار از Tauau است. البته اگر نمایشگر VRR داشته باشید ، این مشکلات به طور گسترده ای برطرف می شود ، در غیر این صورت سقوط قاب ، به خصوص در مرحله اول بازی و شهر کیوتو ، بسیار ملموس خواهد بود. با این حال ، به طور کلی ، اگر سقوط در قاب نادیده گرفته شود ، PSSR هنوز کیفیت بهتری نسبت به Tauau ارائه می دهد. منطقه مخفی همچنین در یک حالت متعادل با 2 فریم در ثانیه مورد بررسی قرار می گیرد که این یک بازیابی در مقایسه با نرخ مدیران در 4 قبل از بروزرسانی است.
سرانجام ، به نظر می رسد که عملکرد PSSR با HDR مشکل عجیبی دارد ، به طوری که عناصر خاصی مانند نورپردازی بازی مشکل دارند. البته ، Ubisoft اطلاع داد که این یک اشکال است و به زودی برطرف می شود.
به طور کلی ، نسخه 1.2 یک به روزرسانی قابل قبول است. متأسفانه ، نمی توان گفت که حالت PSSR در این بازی بدون مشکل است و حداقل در صفحه نمایش بدون VRR توصیه نمی شود آن را فعال کنید. البته تغییرات گرافیکی متعادل و افزایش فرکانس های تصویر در محل مخفی ، تغییرات مثبتی است.