یک راه خوب برای تعیین اینکه آیا کسبوکار شما از CRM سود میبرد یا خیر این است که چالشهایی را که یک CRM حل میکند در نظر بگیرید:
بسیاری از استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک با ذخیره سازی سرنخ های خود در یک ابزار بازاریابی ایمیلی و لیست مشتریان خود در یک صفحه گسترده شروع به کار می کنند. این برای مدتی خوب کار می کند، اما در یک نقطه خاص، همه چیز شروع به شکستن می کند. به خصوص برای شرکت هایی که به دنبال رشد کسب و کار خود هستند، پیگیری همه چیز ممکن است دشوار باشد.
اکنون که می دانید CRM چیست، ممکن است تصمیم گرفته باشید که سیستم CRM احتمالاً در آینده شرکت شما خواهد بود. سوال منطقی بعدی این است که چه زمانی؟
یک CRM همچنین به مشکلات منابع انسانی مانند خروج کارکنان کمک می کند. بدون CRM، برای بستن معاملات باز خود به فروشندگان متکی هستید و به یاد داشته باشید که هرگونه ارتباطات نانوشته را به روز کنید. یک CRM حدس و گمان را از این فرآیند حذف می کند و با ذخیره کردن همه چیز و اجازه دادن به هم تیمی بعدی بدون از دست دادن یک قدم، در زمان صرفه جویی می کند.
جداسازی اطلاعات کلیدی همچنین می تواند تجسم نحوه اتصال مخاطبین یا شرکت های مختلف را دشوار کند.
با نرم افزارهای سنتی، گزینه ای برای به روز رسانی اطلاعات در زمان واقعی، ادغام با برنامه های مورد علاقه خود، یا پیگیری نحوه تعامل مشتریان با وب سایت خود ندارید. با یک CRM می توانید.
یک CRM به ساده سازی فروش، تلاش های بازاریابی، خدمات مشتری، حسابداری و مدیریت برای شرکت های در حال رشد کمک می کند. افراد متعددی می توانند به اطلاعات مربوط به سفر مشتری خاص مشتری دسترسی پیدا کرده و آن را ویرایش کنند.
میتوانید از بهترین نرمافزار CRM مثل پارس ویتایگر برای پیگیری تعاملات، دادهها و یادداشتهای مربوط به مشتریان یا بالقوه استفاده کنید. داده ها در یک پایگاه داده مرکزی ذخیره می شوند و برای چندین نفر در یک سازمان قابل دسترسی هستند.
CRM چیست؟
به طور کلی، یک CRM برای خریدهای در نظر گرفته شده یا ارائه دهندگان خدمات بهترین کار را دارد. جواهرسازان خوب، طراحان منظر، بنگاه های مسکن، وکلا یا حسابداران همگی می توانند از یک CRM خوب بهره مند شوند. شرکتهای B2B، بهویژه آنهایی که چرخههای فروش طولانیتری مانند SaaS دارند، از سیستمی بهره میبرند که فرآیندهای تجاری را ساده میکند.
به طور خلاصه، پاسخ بیشتر شرکت ها بسیار ساده است. در حالی که ممکن است بتوانید برای مدتی بدون سیستم CRM از پس آن برآیید، اتخاذ زودتر یک سیستم اغلب بهتر از منتظر ماندن تا زمانی است که درد یک راه حل موقتی را که از آن گذشته اید احساس کنید.
چه زمانی یک CRM را اتخاذ کنیم
هزینه CRM چقدر است؟
هنگامی که اطلاعات خود را در مکان های مختلف ذخیره می کنید، می تواند منجر به اختلاف بین پایگاه های داده مختلف شود. چیزی به سادگی فراموش کردن بهروزرسانی یک صفحهگسترده، میتواند تیم شما را در تلاش برای ادغام همه چیز کند کند.
CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است. همانطور که از نام آن پیداست، نرم افزار CRM سیستمی برای مدیریت روابط شما با مشتریان است.
یک مشتری ممکن است ابتدا با پر کردن اطلاعات تماس یا فرم نمایشی در وب سایت شما، CRM شما را وارد کند. پس از چند ایمیل بعدی با یک نماینده فروش، می توانید اطلاعات مشتری را به روز کنید تا آنچه را که در مورد سازمان آنها آموخته اید منعکس کند. سپس بازاریابی می تواند به سرعت تعیین کند که چگونه به بهترین شکل ممکن برای نیازهای مشتریان خود جذابیت داشته باشد.
تمام اطلاعات مشتری خود را در یک سیستم تلفیقی ذخیره کنید. به جای انتقال اطلاعات به بخشهای مختلف، میتوانید از یک پلتفرم CRM برای ایجاد یک نقطه حقیقت بهروز استفاده کنید که همه میتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
اگر مشتریان به طور منظم با چندین نفر از شرکت شما تعامل داشته باشند، پیگیری تعاملات قبلی با یک CRM آسان است.
یک CRM می تواند به شما کمک کند بهره وری تیم های فروش خود را ردیابی کنید. همچنین می تواند به شما در ایجاد یک گردش کار یا فرآیندی برای دنبال کردن کمک کند.
که از CRM استفاده می کند
زمان مناسب برای پذیرش CRM چه زمانی است؟
منبع: hubspot
بسیاری از انواع CRM برای هر کاربر هزینه دریافت می کنند. به عنوان مثال، یک کاربر 50 دلار، دو کاربر 100 دلار و غیره هزینه دارد.
برخی از CRM ها برای داده های اضافی هزینه دریافت می کنند. به عنوان مثال، برخی از CRM ها به ازای هر رکورد هزینه دریافت می کنند – شما برای هر مجموعه اضافی از 1000 (یا 10000+) نفر در پایگاه داده خود هزینه پرداخت می کنید. دیگران برای ذخیره سازی داده ها در اندازه هزینه می گیرند. به عنوان مثال، حداکثر 5 گیگابایت داده را به صورت رایگان ذخیره کنید، سپس برای هر گیگابایت اضافی پرداخت کنید. نرم افزار CRM همچنین ممکن است برای عملکرد هزینه ای بپردازد – برای مدیریت تماس، شرکت و معامله، 50 دلار برای کاربر/ماه بپردازید. 50 دلار اضافی برای محصول “Enterprise” بپردازید که شامل امتیازدهی و گزارش دهی سرنخ است.
در حالی که عوامل قیمت گذاری CRM می توانند پیچیده باشند، خبر خوب این است که موانع برای پذیرش CRM کمتر از گذشته است.
CRM ها دارای محدوده قیمتی هستند. یک پاسخ یکسان برای همه وجود ندارد. چند نکته مهم که باید در نظر داشت عبارتند از:
برخی از این مراحل به صورت خودکار ردیابی می شوند، در حالی که سایر داده ها ممکن است به صورت دستی وارد شوند. داشتن همه چیز در دسترس در یک سیستم باعث کاهش شلوغی و کاغذبازی غیرضروری می شود، ارتباطات را سرعت می بخشد و رضایت مشتری را بهبود می بخشد.
در زیر به توضیح بیشتر در مورد CRM خواهیم پرداخت و چرا شرکت ها از این ابزارها استفاده می کنند.
تصویر فروش crm
چرا شرکت ها از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می کنند؟
شرکت ها به دلایل زیادی از مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می کنند، اما هدف کلی بهبود تجربه مشتری و افزایش فروش است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری