کن لوین ، خالق سری Bioshock ، اعلام کرد که هیچ نقشی در توسعه Bioshock 4 ندارد و مطمئن نیست که کسی “وارد وسط پروژه خواهد شد و همه چیز را تغییر می دهد”. او در حال حاضر در حال بازی یهودا است و فکر می کند که پیگیری سری BioShock دیگر برای او معنی ندارد ، زیرا او نمی تواند با آن چیز جدیدی بگوید.

در مصاحبه ای با MrmattyPlays ، لوین گفت که او در زمان Bioshock 2 در وضعیت دشوارتری قرار دارد زیرا قصد داشت مسیری متفاوت را دنبال کند و اختلاف نظرها وجود دارد. با این حال ، او تصمیم گرفت کاملاً از بازی جدید خارج شود. او در مورد آن گفت.
من نمی دانستم در مورد Bioshock چه بگویم ، بنابراین از این پروژه خارج شدم. این تصمیم با تیم یا اعضای تیم مرتبط نبود ، بلکه به دلیل احساسی که تمام وقت داشتم ، انگار که با من در رقابت هستم. این باعث شد که از من بپرسید که آیا واقعاً مایل به ساخت سکانس هستم. بقیه می توانند یک تجربه رایگان و متروکه باشند ، اما در عین حال ، می تواند به یک دام تبدیل شود. بنابراین ، این بار ، من با رضایت کامل گفتم ، لطفاً یک پروژه گرانبها ایجاد کنید.
وی تأکید کرد که تیم فعلی BioShock از افراد بسیار صالح تشکیل شده است ، از جمله راد فرگوسن ، که نقش مهمی در تحقق بیوشین بیوشین بازی کرده است. با این حال ، لوین گفت که وی هیچ نقشی در این پروژه ندارد.
Cloud Chamber Studios که وظیفه تهیه نسخه جدید Bioshock را بر عهده دارند ، و استودیوی Ghost Story Games ، که باعث می شود جودا باشد ، هر دو شرکت تابعه Take-Two Interactive هستند. لوین توضیح داد که این دو مجموعه تقریباً مانند گروه های مستقل کوچک کار می کنند و با یکدیگر تعامل ندارند. وی افزود:
من فکر نمی کنم که ورود من به وسط پروژه و پیشنهاد صلیب در این بخش راهی مؤثر برای انجام یک بازی باشد. روند توسعه نیاز به حضور مداوم و مداوم دارد. این احتمال وجود دارد که روزی یک ایده عالی به ذهنم خطور کند ، اما روز بعد مشخص شد که این ایده نادرست است. بنابراین ، حتی اگر چنین پیشنهادی ارائه شود ، من مطمئن نیستم که واقعاً یک تمایل وجود دارد و فکر نمی کنم نتیجه خوبی به همراه خواهد داشت.