وی در مصاحبه ای با IGN با کوشی ناکانشی ، مدیر Resident Evil Requiem ، از تعادل بین عناصر بقا و عمل در سریال Resident Evil صحبت کرد و توضیح داد که نسخه جدید به شدت از Resident Evil 2 الهام گرفته است.

ناکانشی در مورد موضوع گفت:
من فکر می کنم Resident Evil Games را می توان به عنوان یک طیف طبقه بندی کرد. از شباهت به Resident Evil 2 گرفته تا Resident Evil 4. Resident Evil 7 به طور قطعی در Resident Evil 2 است ، در حالی که او به ریشه های وحشت بقا بازگشت و بسیار تحسین شده بود. Resident Evil Village به همین اساس ساخته شد ، اما اقدامات و تیراندازی بیشتری به آن اضافه کرد و به سبک Resident Evil 4 حرکت کرد.
او ادامه داد.
اما اگر ادامه دهیم ، نوعی تورم وجود داشت. ما مجبور شدیم اقدامات بیشتری را برای رفتن از جلوی نسخه قبلی اضافه کنیم و در نهایت به جایی برسیم که Resident Evil 5 و 5 به آنجا رفته اند ، و اگرچه آنها همیشه بازی های خوبی هستند ، اما اجماع عمومی این است که آنها آنقدر آسیب های شیطانی را گرفتند که دیگر ترسناک نبود.
Nakanishi تأکید کرد:
من نمی خواستم نسخه نهم Resident Evil را انجام دهم تا او فقط بخواهد از نسخه روستا از عمل خارج شود و در نهایت کاری را که نمی خواهم انجام دهم. هدف ما این بود که بازی را به طور کامل به سبک Resident Evil 2 بیاوریم و Requiem نوعی ارتقاء است.
Resident Evil Requiem در 4 فوریه (6 مارس) برای نینتندو سوئیچ ، پلی استیشن 2 ، Xbox Series X / S و PC منتشر می شود.