ممکن است فکر کنیم وقتی یک مارک بزرگ و تأثیرگذار مانند اپل محصولی را راه اندازی می کند (چه برنامه یا دستگاه است) ، نباید با سرما و حتی با شکست روبرو شوید. خوب ، شما به حداقل موفقیت نیاز دارید و به نظر می رسد محصول بلندپروازانه اپل اپل. جالب است بدانید که مدیرعامل فورد اخیراً گفته است که Apple Carplay Ultra در حال حاضر ارزش استفاده ندارد ، در حالی که شما سیستم های یکپارچه شرکت های چینی را دوست دارید هواوی وت شبه تحت فشار قرار گرفت.
خلاصه و مهم
- 🔵 جیم فارلی، مدیرعامل فورد ، نسخه فعلی این شرکت را اعلام کرد CarPlay Ultra کار نخواهد کرد
- 🔵 دلیل اصلی این تصمیم نارضایتی از “نحوه اجرای” نسخه اول و توجه اپل تلاش برای امتحان کردن است کنترل کامل بر تجربه ماشین او است
- 🔵 فارلی معتقد است که رویکرد گوگل اکنون بهتر است زیرا هست اتومبیل اندرویدی این سیستم از پلت فرم خدمات Google Automobile جدا شده و انعطاف پذیری بیشتری به شرکت خودرو می دهد.
- 🔵 فورد نگران کنترل اپل با سیستم های حیاتی مانند است ADAS (سیستم های کمک پیشرفته) نیازهای مدیریت ناوگان وارد می شود.
- 🔵 مدیرعامل فورد ضمن ستایش سیستم های یکپارچه شرکت های چینی مانند هواوی وت شبهدرب را باز کنید تا نسخه های بهبود یافته CarPlay Ultra را در آینده بپذیرید.

موتورهای کارپل اپل
موقعیت فورد: نه اکنون ، شاید در آینده
Ford Car Maker قبلاً متعهد شده بود تا از نسخه اصلی Apple CarPlay استفاده کند ، اما اکنون اعلام کرده است که آخرین و پیشرفته ترین نسخه آن ، یعنی. CarPlay Ultra، این کار نخواهد کرد.
جیم فارلیمدیرعامل فورد ، در مصاحبه با ژانا استرن در پادکست رمزوی گفت که او بارها با تیم کوک در مورد آینده سیستم های یکپارچه صحبت کرده است ، اما معتقد بود که فورد سرانجام تصمیم به ساخت برنامه تعیین شده خود گرفته است.
او گفت.
“ما دوست نداریم چگونه نسخه اول Ultra را اجرا کنیم ، اما ما به اپل بسیار متعهد هستیم.”
مشکل اصلی: نبرد برای کنترل وسایل نقلیه
فارلی همچنان به توجه اصلی خود اشاره کرد:
“من فکر می کنم اپل باید تصمیم بزرگی بگیرد … آیا آنها می خواهند کل تجربه داخل ماشین را کنترل کنند؟” اگر اپل بخواهد این کار را انجام دهد ، فکر می کنم کار سختی خواهیم داشت ، زیرا تجربه دیجیتالی واقعاً ناراحت کننده است و ما باید بین گوگل و اپل انتخاب کنیم. “
شماره اصلی مدیرعامل فورد ، سیستم های کمک پیشرفته (ADAS) او است ؛ فناوری که از دوربین ها و سنسورها برای بهبود ایمنی خودرو استفاده می کند. علاوه بر این ، فورد مشتریانی دارد که باید در آخر هفته شرکت ها را غیرفعال کنند یا از دسترسی ون از یک شبه جلوگیری کنند. در اینجا ، فورد برنامه قرمز خود را با اپل تعیین می کند.

اپل رویای خود را به طور کامل در مورد ماشین شما – موضوعی که حداقل باعث ایجاد تولید کنندگان خودرو می شود حداقل مشکل دارد
چرا اکنون رویکرد Google بهتر است؟
فارلی معتقد است که Google یک پلت فرم بهتر Apple Car ساخته است. دلیل این برتری ، به ویژه ، جدایی خدمات خودرو Google (پلت فرم کامل Google Full برای ماشین) از اتومبیل اندرویدی (سیستم نمایش محتوای تلفن).
این فصل فورد امکان اضافه کردن ویژگی ها به Android Auto را بدون نیاز به پذیرش کل پلت فرم Google Car و کنترل حمل و نقل فراهم می کند. فارلی تأکید کرد
“ما فقط می خواهیم برای مشتریان آسان باشیم. اما اگر این شرکت ها بخواهند ماشین را کنترل کنند ، فکر می کنم این یک پل بسیار دور است.”
به آینده نگاه کنید و رقبا را بدست آورید
به نظر می رسد که مدیرعامل فورد انتظار دارد که این شرکت در نهایت مجبور شود سیستم های خود را بسازد. به وضوح در سیستم های دیگر ، به ویژه سیستم های چینی ، برتر از CarPlay یا Android Auto مشاهده می شود.
فارلی با سیستم های خواندن “شگفت انگیز” هواوی وت شبهوی گفت: این شرکت ها سیستم های کاملاً یکپارچه و کاملی را ایجاد می کنند و ابراز پشیمانی می کنند که شرکت های آمریکایی با چنین رویکردی به صنعت خودرو نزدیک نمی شوند.
در حالی که فارلی هنوز امکان ترکیب نسخه های آینده Carplay Ultra را رد نکرده است ، استدلال های وی با مواضع تولید کنندگان مانند است رنو او فناوری اپل را رد کرد.
مدیران رنو آنها همچنین با صراحت به اپل گفتند:
“سعی نکنید سیستم های ما را نقض کنید.”
نظر شما چیست؟ آیا فکر می کنید اپل رویکرد خود را در مورد CarPlay Ultra تغییر خواهد داد یا پیشنهاد شرکت تغییر خواهد کرد؟
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2025/09/29/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D9%BE%D9%84-carplay-ultra-%D9%81%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%8B-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF/
تحریریه ICTNN شبکه خبری