در دنیایی که سبک Soulzelic به فرمول غالب بازی های اکشن تبدیل می شود ، سازنده چینی Phantom Blade Zero تصمیم گرفته است تا مسیری متفاوت را طی کند.

Chiwi Liang ، مدیر بازی Phantom Blade Zero ، در مصاحبه ای با PC Gamer گفت که بازی جدید او نه Soulzalik است و نه یک اقدام سنتی ، بلکه این تنها راه برای درک تفاوت با سایر بازی ها تجربه مستقیم او خواهد بود.
لیانگ در بازی های بازی فوق العاده با انتقاد بیش از حد از فرمول Soulzelic با انتقاد از فرمول Soulzelic ، گفت که ما این روزها بازی های روح زیادی داریم. او بر الگوی مشترک این سبک تأکید می کند و می گوید:
خصومت بزرگی با یک سلاح بزرگ ، بازیکنی که دائماً گول می زند و صدای برخورد فلزی در مشکلات سنگین است.
این فرمول محبوب ، گرچه محبوب است ، اما برای بسیاری از مخاطبان تکرار شده است. لیانگ تأکید می کند که Phantom Blad Zero نه یک بازی Soulslaik است و نه یک عمل منظم. با توجه به انتشار گازهای گلخانه ای ، این بازی بر مبارزات سریع ، آکروباتیک و سیال متمرکز است و در تضاد با حرکات روح سنگین و محاسبه شده است. با این حال ، او فکر می کند که ماهیت واقعی بازی قبل از تجربه مستقیم بازیکنان درک نمی شود.
لیانگ به مقایسه تکامل ژانرها با ظهور سینمای کونگ فو در دهه 1980 و 1980 ادامه می دهد. او می گوید:
بروس لی ، جکی چان و سایر استادان کونگفو ژانر جدیدی را ایجاد کردند که هالیوود ، فرهنگ چینی و اپرای سنتی را در هم آمیخت. ما آنها را فیلم های اکشن نمی نامیم ، اما ما به کنگفو می نامیم.
در نتیجه ، هدف تیم Phantom Blade Zero ایجاد یک بازی جدید از بازی و بازی -بازی در زیر بازی کونگ فو است.
اگرچه برخی از انتقادات بر این باورند که “عمل کونگ فو” در اوایل بازی هایی مانند SIFI و Senmue ارائه شده است ، لیانگ به دنبال ترکیب این سبک با عناصر RPG و طراحی Soulslaik است. ترکیبی که می تواند یک تجربه جدید و هیجان انگیز ایجاد کند.

