حدود 5 ٪ از کل بازی های منتشر شده در Steam در سال 2 از نوعی هوش مصنوعی تولیدی استفاده کردند.

مدیرعامل کاملاً رسانه ای انسانی ، Ichro Lamb ، هفته گذشته گزارشی را منتشر کرد که از هوش مصنوعی تولیدی در بازی های اخیر استفاده می کند. با استفاده از API Steam ، بره کشف کرد که یکی از پنج بازی منتشر شده در سال 2 ، یکی از هوش مصنوعی استفاده کرده و آن را اعلام کرده است.
براساس داده ها ، 5 ٪ از این موارد استفاده با دارایی های بصری مانند زمینه ها ، مدل ها و موارد دیگر مرتبط است. کاربردهای دیگر این نوع از هوش مصنوعی شامل تولید جامد ، تجهیزات تبلیغاتی و بازاریابی ، تولید متن و روایت و همچنین تولید کد است. ما همچنین متذکر می شویم که هوش مصنوعی نیز در طول گیم پلی استفاده می شود. در این گزارش از بازی هایی مانند Inzoi ، Comedy Night ، Nyric و Bitmagic ذکر شده است که همگی در طول بازی از هوش مصنوعی به اشکال مختلف استفاده می کنند.
به عنوان مثال ، Nyric به بازیکنان اجازه می دهد تا “سرزمین های سه بعدی را با سفارشات متنی ایجاد کنند”. بازی Inzoi Krafton امکان تولید بافت یا تصاویر سه بعدی را از طریق دستورات متنی و سایر برنامه ها امکان پذیر کرد.
با توجه به استفاده روزافزون از هوش مصنوعی در استودیوها و توسعه بازی ، به نظر می رسد که این رقم در ماه ها و سالها همچنان افزایش می یابد. به تازگی ، گزارش ها نشان داده است که کینگ جایگزین برخی از کارمندان خود اصلاح شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی تولید شده توسط همان افراد است.