در نسل بعدی کنسول ها ، عملکرد گرافیک کار در DirectX 12 در PS6 و Xbox جدید در سالهای اول استفاده نمی شود. از آنجا که این فناوری از تولید رویه ای پشتیبانی نمی کند ، یکی از مهمترین ابزارهای بازی در صنعت است.

از آنجا که کنسول های فعلی در طول سال 5 منتشر شد ، گزارش هایی در مورد ظرفیت های پلی استیشن و Xbox از نسل بعدی منتشر شد. به گفته شخصی به نام Keplerl2 ، که اطلاعات مربوط به AMD را فاش کرده و در شرکت Neogaf کار می کند ، اگرچه عملکرد گرافیک کار برای کنسول های نسل زیر ایجاد شده است ، اما به نظر می رسد که از عملکرد در سالهای اول ورود به بازار استفاده نمی شود.
برای درک بهتر ، نمودارهای کار یک ویژگی نسبتاً جدید است که در طول سال 2 معرفی شده است. هدف اصلی آن بهینه سازی عملکرد GPU در درمان ارائه پیچیده است. این ویژگی شامل فن آوری هایی مانند فن آوری های باهوش و هماهنگ سازی است که ویژگی های توسعه دهندگان با منابع گرافیکی سنگین مانند بافت های با حل بالا را که در موتورهایی مانند موتور 5 و فناوری نانیت استفاده می شود ، تسهیل می کند.
کاربر Keplerl2 معتقد است که این ویژگی پیشرفته در شروع چرخه زندگی کنسول نسل بعدی استفاده نمی شود ، زیرا این یک انتقال بین نسل ها است. یعنی PS6 در ابتدا بازی هایی را دریافت می کند که همزمان در PS5 نیز منتشر می شوند. یک چیز شبیه به نسل قبلی که بازی هایی مانند God of War Ragnarok در همان زمان برای PS4 و PS5 منتشر شدند.
Keplerl2 همچنین خاطرنشان می کند که سبک برنامه نویسی گرافیکی فعلی مورد استفاده در ابزارهای توسعه بازی مبتنی بر تولید رویه است. به عنوان مثال ، صدها درخت در یک جنگل در یک بازی کلاس جهانی تولید می شود. این نوع تولید محتوا هنوز با گرافیک کار سازگار نیست. او در ادامه نوشت:
کارگروه ها قطعاً بخشی از نسل بعدی است ، اما انتظار ندارید که توسعه دهندگان در ابتدا بسیار خوب مورد استقبال قرار گیرند ، زیرا موتورها و ابزاری که آنها استفاده می کنند هنوز از این سبک برنامه نویسی گرافیکی ، به ویژه در دوره بین قاره ای پشتیبانی نمی کنند.
ادعا می شود که اگر ما از این فناوری در توسعه بازی ها استفاده کنیم ، در بحث بهینه سازی و بهبود علم فنی آنها شاهد جهش بزرگی خواهیم بود.