اطلاعات جدید نشان می دهد که Halo 4 و Halo 5: Guardians هر کدام نزدیک به 2 میلیون نسخه فروخته اند.

این اطلاعات از طریق پروفایل LinkedIn Chris Haluke ، به عنوان مدیر طراحی در استودیوهای 343Industrs (که اکنون به Halo Studios تغییر نام داده اند) بدست آمد. هالوک نقش مهمی در توسعه این دو پروژه AAA ایفا کرد و یک تیم چند رشته ای با بیش از 5 عضو قبل از تولید به خروج نهایی هدایت کرد.
با وجود فروش نزدیک به 5 میلیون نسخه ، به نظر می رسد برنامه محتوا پس از انتشار بازی Halo 5: Guardians به دلیل نظرات منفی ، توسط استودیوی توسعه دهنده رها شده است.
به گفته منبع داخلی معروف هالو ، MR_RES_ ، او اخیراً این فرصت را داشت که با یکی از نگهبانان Halo 5: Guardians صحبت کند. این منبع تأیید کرد که 343 سال در ابتدا برنامه ای برای ادامه تاریخ بازی پس از کمپین اصلی داشته است ، اما در نهایت پروژه ها به دلیل واکنش منفی طرفداران لغو شدند.
به گفته توسعه دهنده ، نگهبانان قرار بود بعد از تاریخ نقش بسیار جسورانه تری داشته باشند. اما اظهارات منفی این گروه از شخصیت ها به حدی جدی بود که تیم نوشتن تصمیم گرفت داستان خود را در اسرع وقت خلاصه کند.
MR_RBS_ همچنین تأکید کرد که دلیل این اطلاعات ، پاسخ به سؤال مداوم طرفداران در مورد دلایل نزدیک شدن 343 در هر نسخه از هاله ، روایت متفاوت و یک مسیر مفهومی را انتخاب می کند. وی توضیح داد که این تصمیمات در واقع پاسخی مستقیم به انتقادات منفی و نظرات طرفداران است.
تایلر اوونز ، توسعه دهنده سابق 343Industrs ، اخیراً به سؤالی در مورد عدم انتشار نسخه رایانه شخصی Halo 5: Guardians پاسخ داد ، اما او همچنین می خواست بندر را انجام دهد ، اما عملاً بعید است.