هنگامی که بازی ایندیانا جونز و دایره عالی معرفی شده اند ، بسیاری از کاربران Xbox آن را پاسخ مستقیم به حق رای دادن Uncharted می دانند. با این حال ، هنگامی که اولین بازی گیم پلی وی منتشر شد ، تعداد قابل توجهی از مخاطبان از نظر شخص اول از این بازی شگفت زده شدند.

سرانجام ، مشخص شده است که از ابتدا Aschramgames استودیو هرگز زاویه ای غیر از اولین کسی که بازی می کند ، در نظر نگرفته است.
در طی مصاحبه با وب سایت GamesRadar در طول رویداد توسعه: برایتون ، جنس مدیر طراحی ایندیانا جونز و The Great Circle اعلام کردند که اولین زاویه دید این تیم شناسایی شده است و تصمیم نهایی تیم توسعه از ابتدا است.
اندرسون اضافه کرد:
ما این زاویه دید را دوست داریم و یکی از بهترین راه های گفتن داستان است. اگر قرار است ایندیانا جونز باشید ، باید جهان را از دیدگاه او ببینید. باید احساس کنید که او هستید.
داستان استودیوی Machinegames همچنین در تصمیم گیری در توسعه بازی ها در نگاه اول ، مانند سری Wolfenstein ، در تصمیم گیری در توسعه بازی ها مؤثر بود. با این حال ، با تجربه کامل بازی ، مشخص است که استفاده از نقطه نظر شخص اول کاملاً طرفدار تیم توسعه بود. نمونه کارها و شلاق زدن نباید به صورت شهودی و به آرامی طراحی شود ، زیرا عموماً از مردم برای حل معماهای محیطی شخص سوم استفاده می شود.
البته به گفته جنس اندرسون ، زاویه دید بازی حتی سخت ترین بخش توسعه نبود. گفت
البته این بخش سالها طول کشید ، اما این دشوارترین قسمت بازی نبود. بسیاری از قسمت های دیگر وجود داشتند که تا پایان توسعه هنوز به درستی اجرا نشده اند.
از طرف دیگر ، افزودن بازی در پاییز امسال منتشر می شود. اگرچه هنوز هیچ خبری رسمی از این مجموعه وجود ندارد ، اما به گفته نشانگر این شرکت ، از عملکرد بازی های مسلحانه راضی است و تمایل به ادامه بازی بیشتر از ایندیانا جونز دارد.