برخی از موفق ترین بازی های داستان به نوع شلیک اول (FPS) می رسد. به عنوان مثال ، حق رای دادن مانند Call of Duty و Halo به طور مرتب نسخه ها را منتشر می کنند و درآمد بالایی کسب می کنند. دلیل این موفقیت توانایی FPS در جذب تخیل بازیکنان است. این بازی ها نه تنها بسیار سرگرم کننده هستند ، بلکه اغلب خیلی پیچیده نیستند ، بنابراین برای اکثر بازیکنان بسیار مناسب هستند.

با این حال ، فقط به این دلیل که بازی های اول می توانند موفق شوند ، این بدان معنی نیست که همیشه اینگونه است. بازی های بسیار قابل توجهی در ژانر وجود دارد که از نظر تجاری شکست خورده اند. چه به دلیل بازاریابی ضعیف باشد و چه به دلیل تقویم نامناسب آزادی. در اینجا برخی از نمونه های قابل توجه این گروه آورده شده است.
1. گناه

لحظه انتشار یک بازی می تواند در موفقیت آن بسیار تعیین کننده باشد. متأسفانه ، این بازی تقریباً به طور همزمان با شاهکار تاریخی نیمه عمر بود و این همیشه دلیل اصلی عدم موفقیت آن بوده است. اگرچه گناه به اندازه نیمه عمر انقلابی نیست ، اما همیشه تیراندازی شخص بزرگی است. تاریخچه بازی مربوط به مردی است که قصد دارد در سال ششم شهر داروی خود را آزاد کند.
این بازی به بازیکن احساس آزادی واقعی می دهد ، زیرا در هر مرحله چندین راه حل وجود دارد. همچنین مکانیسم های جالبی در گیم پلی وجود دارد ، از جمله توانایی ضربه زدن به دشمنان و تعامل با محیط. این ظرفیت ها قبل از گناه در جنس FPS بسیار نادر بود.
1. ولفنشتاین (نسخه 1)

اگرچه این نسخه های Wolfenstein تولید شده توسط Machinegames Studios به راه اندازی مجدد این مجموعه کمک کردند ، اما نسخه سال 2 نیز بازی خوبی بود. این نسخه در یک شهر خیالی به نام Isenstadt در طول جنگ جهانی دوم گفته شده است. جایی که نازی ها با دسترسی به کریستال های نادر سعی در دسترسی به ابعاد خورشید سیاه دارند. این داستان به هیچ وجه یک داستان استاندارد از جنگ جهانی دوم نیست.
مکانیسم های تیراندازی بازی کلاسیک تر هستند و سلاح هایی که از عنوان جنگ جهانی دوم انتظار می رود. اما ظرفیت ها ، مانند ورود به بعد دیگر ، افزایش قدرت و پایداری شخصیت و کند شدن زمان ، به گیم پلی تنوع جالب می دهد. اگرچه بیشتر سلاح ها کلاسیک هستند ، اما در این بازی سلاح های نوآورانه وجود دارد. به طور کلی ، ما یک تیرانداز هیجان انگیز و خوش ساخت داریم که سزاوار توجه بیشتر است.
1. xiii

هنگامی که XIII آزاد شد ، انتقادات چنین انتقاد مثبتی را دریافت نکرد ، که ممکن است منجر به فروش بد شود. با این حال ، با گذشت زمان ، هواداران وفاداری به دست آورده اند. جای تعجب آور نیست زیرا جنبه های تحسین برانگیز در این بازی وجود دارد. برای شروع ، بازی دارای یک طراحی تصویری شگفت انگیز است که بسیار شبیه به کمیک ها است.
اما زیبایی تنها ویژگی نیست ؛ مبارزات اصلی بازی نیز بسیار جذاب است. انواع سلاح ها و همچنین امکان استفاده از اشیاء مانند بطری و صندلی برای حمله به دشمنان وجود دارد. علاوه بر این ، سیستم باز کردن درب ، توانایی صعود از دیوار و عناصر پنهان بازی.
1. مقاومت 3

در یک مقطع ، سری مقاومت یکی از پلی استیشن منحصر به فرد جنس FPS بود. اما این هرگز نتوانست در سطح هاله موفق شود ، به ویژه نسخه سوم ، که از نظر فروش بسیار بد بود. تأسف آور است ، زیرا مقاومت 3 بازی بسیار خوبی بود.
در این نسخه ، کنترل کننده شخص سابق ، جوزف کوپولی ، باید با نیروهای فرازمینی به نام Chimera مبارزه کند. این یک جنگ منظم نیست ، بلکه یک تلاش ناامید کننده برای زنده ماندن است زیرا فرازمینی ها سعی می کنند نژاد بشر را نابود کنند. فضای بازی بسیار مؤثر است و گیم پلی آن روان و رضایت بخش است. انواع سلاح ها نیز وجود دارد.
1. بولتستور

نظرات مختلفی در مورد حباب های موفقیت تجاری آن وجود دارد. در حالی که EA و EPIC آن را ناموفق می دانستند ، استودیوی سازنده ، مردم می توانند پرواز کنند ، نظر مثبت تری داشتند. اما به هر حال ، این بازی خلاق سزاوار فروش بیشتر بود.
مکانیسم بازی مبتنی بر مرگ دشمنان به روشی غیرمعمول است. با انجام حرکات خاص ، امتیازاتی را به دست می آورید که می توانید برای به روزرسانی سلاح ها و خرید مهمات هزینه کنید. شما می توانید دشمنان را با استفاده از گردنبند لیزری در هوا بکشید یا از شر آنها خلاص شوید. ترکیبی از حرکات و سلاح ها باعث می شود گیم پلی بسیار متفاوت و جذاب باشد.
1. Clive Barker ابدی است

در این بازی ، Clive Barker نام شخصیت نیست ، بلکه نویسنده نوع وحشت است که داستان بازی را نیز نوشت. در زمان انتشار ، حضور وی بزرگترین عامل بازاریابی در بازی بود ، اما این بازی فروش بدی را تجربه کرده است. با این حال ، بازی از نظر کیفیت بسیار قابل تحسین است.
این بازی در دهه 1980 در گردش است و داستان درباره پاتریک گالاوی ، که به دنبال یک آیین مخوف است ، صحبت می کند. گیم پلی ترکیبی از جادو و سلاح است. دست چپ سلاح و دست راست قادر به انجام طلسم است. همین ترکیب تجربه متفاوتی را از آنچه معمولاً از FPS انتظار داریم ، ایجاد می کند.
2. تکینگی

هیچ دلیل خاصی برای عملکرد ضعیف تکینگی وجود ندارد. این بازی به راحتی در نظر گرفته نمی شد. و ما با یک عنوان علمی تخیلی درخشان در کنار هم هستیم.
تاریخ بازی مربوط به یک جزیره بیابانی به نام Katorga-12 است که روزی متعلق به اتحاد جماهیر شوروی است. با ورود یک بازیکن و گروهی از سربازان ، اتفاقات عجیب و غریب رخ می دهد و شما دستگاهی به نام TMD یا دستگاه کنترل زمان دریافت می کنید. این نقش اساسی در تاریخ و گیم پلی بازی می کند و به شما امکان می دهد وقتی گیم پلی بازی را غنی می کند از ظرفیت های مختلف استفاده کنید.
1. Titanfall 2

وقتی صحبت از به حداقل رساندن بازی ها می شود ، Titanfall 2 هنوز در صدر لیست ها قرار دارد. این بازی با وجود کیفیت فوق العاده خود به دلایل تجاری موفق نشد. راه اندازی آن با دو غول جنس FPS ، Battlefield 1 و Call of Duty: Infinite Warfare.
بسیار پشیمان است ، زیرا Titanfall 2 دارای لهجه بسیار سریع ، هیجان انگیز و زیاد بر مکانیسم های مکانیک است. حرکت در بازی بی نظیر است. بازیکن می تواند روی دیوار دوید ، یک پرش دوتایی درست کند و غذا بخورد. تیراندازی حتی در ماشین صاف است. این بازی باید یکی از بهترین تیراندازان نسل خود باشد.
