فاجعه عرضه Cyberpunk 2077 دقیقاً زمانی اتفاق افتاد که استودیوی CD Project فکر می کرد فرمول کاملی را برای توسعه عناوین بازی در نقش کشف کرده و اعتماد به نفس کسب کرده است.

اگرچه Cyberpunk 2077 به عنوان یکی از جدیدترین بازی ها در شرایط فعلی شناخته شده است ، اما وضعیت آن در زمان انتشار بسیار متفاوت بود. دلیل این آشفتگی به دوره توسعه Witcher 3 باز می گردد ، که منجر به یک استودیوی CD کمی اغراق آمیز شد.

Michao Novakovsky ، مدیر عامل و هیئت مدیره CDPR ، در مصاحبه با PC Gamer گفت که موفقیت Witcher 3 اعتماد به نفس زیادی به آنها داده است. او این را توضیح داد.
این موفقیت به ما اعتماد به نفس داد … زیرا فکر می کنم این نقطه شروع یک فکر نسبتاً جادویی برای این شرکت بود که فقط پس از سایبرپانک متوقف شد.
با اشاره به آزادی Witcher 3 ، Novokowski یادآوری می کند که در 4 فوریه آنقدر نابالغ بود که آنها نسبت به اینکه بتوانند بازی را حتی با روز اول آخرین مرحله انجام دهند ، شک و تردید داشتند ، اما سرانجام موفق شدند.

اتمام اواخر Witcher 3 نیز به روح استودیو کمک نکرد. به گفته نواکوفسکی ، آنها فکر می کردند که یک پری جادویی در آخرین مرحله قرار می گیرد و همه کارها را انجام می دهد. اما واقعیت با Cyberpunk 2077 به آنها نشان داده شد.
عنوان Cyberpunk 2077 عمدتاً جدا شده بود ، بنابراین روند بهینه سازی کامل نبود. در همین حال ، بازی های Witcher آسان تر بودند و خط تولید بهتری داشتند. پس از نسخه فاجعه بار ، CDPR روند توسعه جدا شده را رها کرد که یک تغییر اساسی در استودیو بود.