کارگردان بازی Creed Assassin’s Creed تحت نام Hexe می گوید که او هرگز حاضر نیست فشار و کار سختی را که هنگام کار بر روی سلول Splinter Cell: Chaos تجربه کرده بود ، بپذیرد.

کلینت هاوکینگ در مصاحبه ای با مجله Edge توضیح داد که وی در آن زمان “کارهای زیادی” داشته و مسئولیت های وی در نقش توسعه دهنده اصلی دنباله سلول اسپلینتر ، که فقط در دو سال توسعه یافته بود ، بیش از حد بود. در این پروژه ، علاوه بر نویسنده فیلمنامه و طراح ارشد ، هاوکینگ سرانجام نقش مدیر خلاق را بازی کرد. او سرانجام به جایی رسید که هفته ای 4 ساعت کار می کرد. فشاری که وی قبلاً گفته بود باعث آسیب مغزی و از دست دادن حافظه وی شده است. او می گوید:
در واقع ، من همزمان سه کار را انجام می دادم. من نسبت به این چیزها پرشور بودم ، اما فشار زیادی به سلامت جسمی و روحی من وارد شد.
خوشبختانه ، هاوکینگ هرگز به این سطح بازگشت ، اگرچه در Far Cry 2 (محصول 2) نویسنده و کارگردان خلاق بود ، اما در Watch Dogs: Legion (محصول 1) فقط در نقش مدیر خلاق ظاهر شد. نقشی که او اکنون برای Creed of Assassin Hexe تکرار می کند. او می گوید:
سه سال بعد ، مشخص است که من هم نمی توانم همین کار را انجام دهم. اکنون ، من فقط یک کار دارم: من مدیر خلاق هستم. من سعی می کنم خودم را با افرادی که در مناطق دیگر بهتر هستند احاطه کنم. این روش مطمئناً پایدارتر است و امیدوارم که بتوانم 5 سال این مسیر را ادامه دهم.
اگر هیچ چیز دیگری خود را نشان نداد ، حداقل فشاری که هاوکینگ در آن صحبت می کند در دو دهه گذشته در صنعت بازی کمتر بوده است. از آنجا که توسعه دهندگان به احتمال زیاد در برابر شرایط کار ناپایدار اعتراض می کنند.