طبق گفته های نرم افزار ID بدون استفاده از ری تریسی ، توسعه Doom: The Dark Age چند سال طول کشید.

DOOM: The Dark Ages یکی از بهترین بازی های بهینه شده در سالهای اخیر است ، اما می تواند فشار زیادی را بر روی سیستم های مدرن اعمال کند. این عمدتا به دلیل وابستگی زیاد به بازی به فناوری ری تریسی است. البته این باعث شد برخی از طرفداران تجهیزات ضعیف تری داشته باشند.
استودیوی نرم افزار ID اخیراً نسبت به وابستگی زیاد بازی با توجه به ری تریسی واکنش نشان داده و گفت که بدون استفاده از آن امکان انجام بازی امکان پذیر نبود. به تازگی ، استفاده از ری تریسی در بازی های ویدیویی به طور قابل توجهی افزایش یافته است ، و بازی هایی مانند Doom: Dark Ages بدون تجهیزات پشتیبانی نمی شود که از فناوری Ray Trice پشتیبانی کند.
Digita Fanderi اخیراً در مصاحبه با مدیر موتور نرم افزار ID ، جنبه های مختلف استودیو را مورد بررسی قرار داده است. بیلی خان ، توسعه دهنده بازی ، توضیح داد که نرم افزار ID سالها برای تولید Doom: The Dark Ages بدون استفاده از فناوری ری تریسی طول کشیده است. وی همچنین توضیح داد که توسعه محتوایی که در حال حاضر در بازی است بدون استفاده از این فناوری تقریباً غیرممکن بود. او گفت.
بدون این ویژگی ، ما مجبور شدیم چند سال دیگر توسعه بازی را ادامه دهیم. ما نتوانستیم چنین محتوا ایجاد کنیم.
به گفته بیلی خان ، تیم توسعه دهندگان بازی به لطف فناوری ری تریسی قادر به ایجاد دنیای بازی با ظرافت و جزئیات بیشتر بود. علاوه بر این ، روشنایی دقیق در بهبود کیفیت این کار نقش زیادی داشته است. ID Software Studios امیدوار بود که شخصیت اصلی را بهتر از همیشه در Doom: The Dark Ages نشان دهد. آنها همچنین قصد داشتند سطح بالاتری از درگیری های خونین و مخرب را در دنیای مجموعه نشان دهند.
مزایای استفاده از ری تریسی در نبرد بزرگ Doom: Ages Dark را نیز می توان مشاهده کرد.

