به گفته ICTNN ، جلسه شورای رقابت در 5 ماه مه برگزار شد.
اولین شماره این شورا بررسی شکایت شرکت با SNAP در مورد رفتار ضد رقابتی بود که اعضای شورای رقابت به نفع TEPSI رای دادند.
بخشی از متن آمده است: SNAP Food یک قرارداد اختصاصی برای ترغیب رستوران ها برای نتیجه گیری از قراردادی که در بازار محدود شده است و رستوران ها را از نتیجه گیری رقبا ممنوع کرده است ، طراحی کرده است.
پس از نتیجه گیری ، این قراردادها ابتدا رتبه عملکرد رستوران را 1.5 بار دو برابر کردند ، به عنوان مثال ، نمره دریافت شده توسط کاربران ، اما با بسته شدن غذای SNAP ، کاربر در ابتدای لیست نشان داده می شود و کاربر از آن بی خبر است.
ثانیا ، بیان شده است که قرارداد با این سکو در طول قرارداد نتیجه گیری نمی شود. سوم ، اوراق قرضه سنگینی برای ترک قرارداد وجود دارد. چهارم ، برای نتیجه گیری یک قرارداد ، مبلغ تخفیف زیادی را در مورد میزان کمیسیون دریافت شده از رستوران اعمال می کند.
رفتارهای شرکت فوق الذکر از نظر وضعیت اقتصادی غالب آن در بازار مورد نظر منجر به محدودیت بازار و دشواری ورود به رقبا و گمراه کننده کاربران در انتخاب رستوران های نشان داده شده در بالای لیست نرم افزار شده است.
این شورا پس از بررسی شکایات و مستندات ، قراردادهای انحصاری Snapfood را با رستوران ها به عنوان روال باستانی شناسایی کرد و در رأی خود ، این شرکت موظف شد تا اعتراضات را از قراردادها ، از جمله قراردادهای قبلی و قراردادهای آینده حذف کند.
براساس قطعنامه شورای رقابت ، اگرچه Snapfood در قراردادهای خود از شرایط اجباری استفاده نمی کرد ، اما کل شرایط و ضوابط این قرارداد به گونه ای بود که رستوران های قرارداد نتوانستند با رقبای Snapfood همکاری کنند و از آنها ملزم به خروج از قراردادهای منحصر به فرد بودند.
بر این اساس ، شورای رقابت با توجه به سهم غالب Snapfood در بازار ، این قراردادها را در نظر گرفته است ، نمونه ای از یک روش ضد همگام ، و با اکثریت آرا ، رأی برای متوقف کردن رویه ضد رقابت با مواد غذایی Snap -Food و عدم تکرار آن در آینده.
این رأی به این معنی است که شرایط قراردادی قراردادها ، از جمله “تخفیف در کمیسیون ، به عنوان همکاری اختصاصی” از قراردادهای قبلی و آینده حذف می شود.
همچنین مجازات های تعیین شده برای رستوران ها از قراردادهای اختصاصی و همکاری با رقبا نیز نامعتبر خواهد بود. علاوه بر رأی شورای رقابت ، SnapFood مجاز به استفاده از چنین شرایطی در قرارداد نخواهد بود.
به گفته ICTNN ، آوریل 2008 ، شکایت دیگری علیه TEPSI علیه SNAP مطرح شد ، که در آن شورای رقابت نیز به تحقیقات حقوقی به نفع TEPSI رای داد.
به دنبال شکایت SNAP ، شورای رقابت شرکت SNAP شرکت SNAP را به دلیل استفاده از هزار مالکیت سیم کارت و ساخت حساب کاربری به عنوان مسافر در سیستم شرکت Topsi محکوم کرد و به اطلاعات تماس حدود 6000 راننده شرکت TOPSI دسترسی داشت و دستور داد که روش ضد رقابتی را متوقف کند.
شورای رقابت همچنین به بازپرداخت بیش از حد شرکت SNAP از طریق مقامات قضایی رای داد.
Snapfood تجدید نظر کرد
در همین راستا ، Snap Food همچنین به IRNA گفت که بخش قابل توجهی از اتهامات علیه Snapfood توسط شورای رقابت در جلسه اخیر شورای رقابت ، که در روز سه شنبه 5 مه برگزار شد ، رد شد و رأی اولیه این شورا به نفع Snapfood بود.
این شرکت ضمن احترام به روند حقوقی و رأی اولیه شورا ، درخواست تجدید نظر خود را برای یکی از موضوعات مطرح شده در رویکرد Snapfood ، یعنی قراردادهای سرمایه گذاری – که نقش اساسی در توسعه رستوران ها دارند – ارائه داده است و بدیهی است که آراء اولیه لازم نیست.
اپراتورهای این شرکت بیش از 6 میلیارد دلار در خدمات مانند تأمین مالی ، پرداخت بخشی از هزینه های تخفیف و پرداخت هزینه های بازاریابی برای کمتر از 3000 رستوران در بین بیش از 6000 رستوران فعال در این سیستم عامل (در میان بیش از 6000 رستوران کشور) سرمایه گذاری کرده اند.
آنها همچنین تأکید کردند که بهره برداری از این سرمایه گذاری ها ، بدون تخصیص ظرفیت سفارش به بستر سرمایه گذار ، امکان پذیر و منطقی نیست و شورای رقابت به حسن نیت خود برای توانمندسازی سایر بازیگران رأی می دهد و امیدوار است که در روند تجدید نظر ، رای نهایی با رأی نهایی با رأی نهایی. شود
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات