بعد از اینکه Baldur’s Gate 3 به طرز باورنکردنی استانداردهای بازی های نقش آفرینی را افزایش داد ، خالق آن ، لاریان استودیو ، دو پروژه بلندپرواز دیگر را توسعه می دهد.
در مصاحبه ای در GameSpot در تاریخ 1 آوریل ، Swin Winke ، بنیانگذار و مدیرعامل Larian Studios ، از روند تولید پیچیده چندین بازی به طور همزمان صحبت کرد.
وینک در مصاحبه گفت.
همه چیز خوب پیش می رود ، اما (ایده هایی که داریم) بسیار جاه طلب هستند. امروزه کارهای جدید زیادی وجود دارد که می توانیم انجام دهیم ، که یک موضوع پیچیده است.
اگرچه جزئیات خاص در مورد گیم پلی این پروژه ها فاش نشده است ، اما به نظر می رسد استودیوی لایان نگاهی عمیق به برنامه های آینده و روند توسعه دارد.
وینکه اعلام کرده است که لاریان استودیو “یک تیم روایت نسبتاً بزرگ” است و هوش مصنوعی را تجربه می کند ، اما اصرار داشت که هوش مصنوعی جایگزین کار کسی نخواهد شد.

وینکه می گوید: “یادگیری خودکار یک شتاب دهنده است و به شما امکان می دهد کارها را سریعتر انجام دهید.” وی تأکید کرد که رشد تیم خود و استفاده از هوش مصنوعی برای انجام کارهایی است که هیچ کس حاضر به انجام آن نیست. به گفته وی ، این رویکرد به آنها اجازه می دهد تا روی پیچیدگی و حجم بازی های آینده تمرکز کنند.
وینک اضافه کرد:
تعداد افرادی که در واقع ما افزایش یافته است ، کاهش نمی یابد.
بدیهی است ، این توسعه دهنده مستقل بلژیکی قصد جایگزینی مشاغل هوش مصنوعی را ندارد ، اما از آن برای مزیت خود استفاده خواهد کرد تا بتواند تمام انرژی خود را برای ایجاد داستانهای غنی و جذاب صرف کند. حتی با پیشرفت زیاد در هوش مصنوعی ، وینکه می گوید:
این همیشه افرادی هستند که تفاوت را ایجاد می کنند. ما در موقعیتی قرار داریم که می توانیم چندین بازی موازی را انجام دهیم تا نگران بیکار نباشیم. این در واقع دلیل اصلی انجام چندین پروژه است.