چین قدم بزرگی را در زمینه فناوری اتومبیل برداشته است. در سال جاری ، 5 میلیون اتومبیل برقی جدید در کشور مجهز به قابلیت رانندگی اتوماتیک 2 (L2) خواهد بود. حتی مدل های اقتصادی با قیمت کمتر از 1.5 دلار (4.9 دلار) از این ویژگی بهره مند می شوند. کاهش در هزینه سیستم های امدادی پیشرفته (ADA) این فناوری را برای مصرف کنندگان معمولی آسانتر می کند.
رشد سریع خودکنولوژی در چین
طبق انتظارات ، دو سوم اتومبیل های جدید در چین توانایی پیشرفت بیشتر یا بیشتر در سال دوم را دارند. سیستم های L2 می توانند راهنمایی ، شتاب و ترمز را کنترل کنند ، اما هنوز هم نیاز به نظارت بر راننده دارند. پیشرفته ترین پتانسیل سطح L3 نیز گسترش می یابد ، اگرچه اتوماسیون کامل (L4 و L5) هنوز در دست توسعه است.
تأثیر در صنعت خودرو
صنعت اتومبیل برقی در چین هنوز در حال گسترش است ، زیرا بیش از 2.5 میلیون اتومبیل در سال به بازار عرضه می شوند و این نشانگر افزایش 3.5 درصد نسبت به سال گذشته است. انتظار می رود استفاده گسترده از خودکناطیسی صنعت جهانی خودرو را تبدیل کند. تخمین زده می شود که کامیون ها می توانند سالانه 1.5 تریلیون یوان را برای شرکت های چینی 3 فراهم کنند.
رقابت شدید بین سازندگان ماشین
هزینه ADAS به حدود 2 دلار در هر اتومبیل کاهش یافته است و قیمت سنسورهای Lidar که برای نمودار لازم است ، از هزاران دلار به 5 دلار در 5 سال گذشته کاهش یافته است. از آنجا که هزینه ها کم است ، تعداد بیشتری از تولید کنندگان خودرو در حال آماده سازی خودروهای خود با این فناوری ها هستند.
چالش های تسلا در چین
در حالی که تسلا هنوز هم یک رهبر جهانی در خود فناوری است ، اما در چین با چالش هایی روبرو است. این شرکت در پایان سال رکورد فروش در چین را شکست ، اما با رقابت شدید توسط سازندگان خودروهای محلی دواد رو به رو علاوه بر این ، جنگ جهانی قیمت در بازار خودروهای برقی حاشیه سود تسلا را کاهش داد و درآمد این شرکت در سه ماهه چهارم کمتر از حد انتظار بود.
محدودیت های قانونی تسلا
یکی از بزرگترین مشکلات تسلا در چین محدودیت های قانونی است. دولت چین اجازه نمی دهد فیلم های آموزش خودکار رهبری در خارج از کشور ، و قانون آمریکا آموزش محدودی برای هوش مصنوعی در چین دارد. این مسائل توانایی پیشرفت است خود رانندگی کامل (FSD) تسلا در کشور کند شد.
برنامه های تسلا آینده
علی رغم این چالش ها ، تسلا قابلیت های رانندگی در سراسر جهان را گسترش می دهد. در پایان سال ، این شرکت قصد دارد فناوری رانندگی اتوماتیک را در شهرهایی مانند آستین ، TKSAS و سایر شهرهای آمریکایی راه اندازی کند. با این حال ، آینده شرکت در چین به دلیل فشارهای اقتصادی و سیاسی هنوز مشخص نیست.
چین ، آینده اتومبیل را هدایت می کند
این کشور با تبدیل شدن به فناوری خود به یک استاندارد در میلیون ها اتومبیل چینی ، موقعیت خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در اتومبیل تقویت می کند. پیشرفت سریع چین در این زمینه می تواند بازار جهانی خودرو را به میزان قابل توجهی تغییر دهد.
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2025/02/05/%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%84%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF/
تحریریه ICTNN شبکه خبری