در سالهای اخیر ، بازی های دیجیتالی بازی ها به طور قابل توجهی از خریدهای فیزیکی فراتر رفته است. PlayStation و Xbox ، به عنوان مهمترین قطب های صنعت بازی ، به لطف فروش بازی های دیجیتال ، بخش بزرگی از درآمد خود را به دست می آورند ، به طوری که باید به طور کلی نسخه فیزیکی عناوین در سالهای آینده باشد. با این حال ، مدیر سابق پلی استیشن معتقد است که نسخه های فیزیکی بازی ها همیشه مهم هستند و احتمالاً سونی نه تنها مدل دیجیتال پلی استیشن 3 را ارائه می دهد
در آخرین قسمت Kiwi Talkz ، از شان لیدن سؤال شد که آیا کنسول پلی استیشن 4 کاملاً دیجیتالی خواهد بود یا خیر. این سؤال در مورد تصمیم سونی برای تهیه PS5 Pro بدون خواننده مطرح شد.
شان لیدن توضیح داد که با توجه به سهم سونی در بازار بازی های ویدیویی ، بعید است که پلی استیشن کنسول بعدی خود را کاملاً دیجیتالی منتشر کند. وی ادامه داد که نسخه دیجیتالی کنسول Xbox منطقی تر است ، زیرا سهم بازار کمتری دارد.
از طرف دیگر ، بازار سونی در سراسر جهان بسیار مهم است. این بدان معنی است که اگر PS6 دیسک نداشته باشد ، احتمالاً میلیون ها مشتری در سراسر جهان از دست می دهد:
بازار جهان سونی به قدری بزرگ است که فکر می کنم حتی در نسل بعدی ، برای آنها دشوار خواهد بود که همه چیز را بدون خواننده بروند.
شان لیدن همچنین توضیح داد که بسیاری از مخاطبان همیشه به اینترنت دسترسی ندارند و PS6 هنوز هم با خواننده خواننده بسیار مهم است.