یک شرکت تحقیقاتی پیش بینی می کند که نسل بعدی کنسول ها رقابت سونی یا مایکروسافت با نینتندو باشد. طبق یک گزارش جدید، صنعت بازی تنها می تواند از دو کنسول بازی نسل بعدی پرفروش و یکی از آنها پشتیبانی کند. قطعا نینتندو خواهد بود.
شرکت تحقیقاتی بازار DFC Intelligence گزارش و پیشبینی سالانه خود را در این هفته منتشر کرد که رشد درآمد قابل توجهی را برای نیمه دوم دهه پیشبینی میکند، در حالی که خطر قابل توجهی برای یکی از سه سازنده برتر کنسولهای بازی وجود دارد.
DFC پیش بینی می کند که به لطف سخت افزار جدید نینتندو و عناوین بزرگی مانند GTA 6، صنعت بازی در سال 2025 پس از یک دوره کاهش به دلیل همه گیری کووید-19، شاهد رشد بی سابقه ای خواهد بود.
این شرکت پیشبینی میکند که تا سال 2027 تعداد مخاطبان بازیهای ویدیویی از 4 میلیارد نفر فراتر رود و نینتندو برنده آشکار کنسولهای نسل بعدی خواهد بود.
اما DFC تخمین می زند که نینتندو تا سال 2028 تنها یک رقیب خواهد داشت: ایکس باکس یا پلی استیشن.
نسل بعدی کنسول ها جایی برای بیش از دو رقیب ندارد. سونی یا مایکروسافت در جایگاه سوم و با فاصله بسیار زیاد دست و پنجه نرم خواهند کرد. خیلی بستگی به این دارد که کدام یک از این شرکت ها می توانند شتاب اولیه مناسب را به دست آورند.
DFC معتقد است هنوز خیلی زود است که بدانیم کدام یک از برندهای ایکس باکس یا پلی استیشن در رقابت نسل بعدی جان سالم به در خواهند برد، توضیح می دهد که قیمت، تاریخ عرضه کنسول و سایر ویژگی های کلیدی مانند قابل حمل بودن نقش مهمی را ایفا می کنند.
یک کنسول جدید از سونی، به عنوان مثال PS6، به دلیل طرفداران وفادار سونی و آی پی های قوی، باید دارای مزیت باشد، اما باید توجه داشت که مایکروسافت کنسول بعدی خود را به عنوان بزرگترین ناشر بازی معرفی خواهد کرد.
مایکروسافت با Xbox Series X/S شکست خورد، اما خریدهای بزرگی انجام داد و به بزرگترین ناشر بازی در جهان تبدیل شد. مایکروسافت این فرصت را دارد که به جای سخت افزار، روی نرم افزار و مدل های مختلف توزیع تمرکز کند.
دیوید کول، بنیانگذار و مدیرعامل DFC Intelligence، در کنفرانس جدید خود گفت:
در طول سه دهه گذشته، صنعت بازی های ویدیویی بیش از 20 برابر رشد کرده است و پس از دو سال کاهش فروش سخت افزار و نرم افزار، دوباره با سرعت مناسبی در حال رشد است.
اگرچه سال 2025 آغاز این مسیر صعودی خواهد بود، اما سؤالات بزرگی باقی می ماند، از جمله: چه کسی در جنگ کنسول نسل بعدی بازنده خواهد شد؟ و چه کسی در نبرد توزیع بازی پیروز خواهد شد؟ از آنجایی که ناشران بزرگ بر روی خدمات لایو اکشن پیرامون فرنچایزهای ماندگار تمرکز می کنند، فرصت ها برای استودیوهای کوچکتر فراوان خواهد بود.
نینتندو هنوز به طور رسمی جانشین سوییچ را معرفی نکرده است، اما برنامه های خود را برای انجام این کار در سال مالی امسال تایید کرده است.