یکی از توسعه دهندگان سابق Rockstar Games (Rockstar Games) به احتمال بازگشت یکی از بهترین ویژگی های Red Dead Redemption 2 در GTA 6 اشاره می کند.
با وجود گذشت شش سال از انتشار RDR 2، دنیای این بازی همچنان یکی از چشمگیرترین و زنده ترین ها در تمام تاریخ بازی های ویدیویی محسوب می شود. چیزی که RDR 2 را از عناوین بازی های جهانی مانند Elden Ring، Horizon Forbidden West و Starfield متمایز می کند، حس زندگی و تعامل واقعی در محیط بازی است.
در واقع، شخصیت های غیرقابل بازی یا NPC ها به گونه ای طراحی شده اند که حتی اگر رفتار آنها از پیش تعیین شده و فیلمنامه شده باشد، این اسکریپت ها آنقدر متنوع و دقیق هستند که احساس واقعی پویایی و پاسخگویی را به بازیکنان القا می کنند.
اما اجرای این سطح از تعامل با NPCها در GTA 6 دشوارتر است، زیرا تعداد این کاراکترها در GTA 6 بسیار بیشتر از RDR 2 خواهد بود که به دلیل محیط مدرن و شهری بازی، امکان ایجاد متفاوتی وجود دارد فرصت ها و تعاملات پیچیده در دنیای GTA. با این حال به نظر می رسد که Rockstar Games توانسته این سیستم را گسترش دهد و آن را وارد مرحله جدیدی کند.
بن هینچلیف، طراح سابق Rockstar که در سال 2022 شرکت را ترک کرد و قبلاً روی GTA 6 کار می کرد، به طور غیرمستقیم این ویژگی را در مصاحبه با IGN تأیید کرد:
در تئوری، اگر بودجه و تیم مناسبی دارید، دلیلی نمی بینم که نتوانید سطح تعامل NPC RDR 2 را در یک بازی بزرگتر پیاده سازی کنید.
به نظر میرسد که Rockstar Games با بودجهای بزرگ و تیمی بزرگ، میتواند سطح تعاملات NPC را از RDR 2 در مقیاس بسیار بزرگتری در GTA 6 پیادهسازی کند. اگر این اتفاق بیفتد، همانطور که امیدواریم، استاندارد جدیدی ایجاد خواهد کرد. برای بازی های جهان باز که احتمالا تا زمان انتشار پروژه بعدی Rockstar بی بدیل باقی خواهد ماند.
در پایان، اگرچه این بحث ها جذاب هستند، اما همچنان حدس و گمان باقی می مانند. تا زمانی که Rockstar اطلاعات رسمی را منتشر نکند، بهتر است با این شایعات با شک و تردید برخورد کنید.