یکی از برنامه نویسان گرافیک Gaijin معتقد است که تکنیک PSSR پلی استیشن 5 پرو نه تنها با DLSS و XeSS قابل مقایسه است، بلکه از برخی جنبه ها بهتر از FSR است.
جدای از مسائل قیمت گذاری، پلی استیشن 5 پرو به عنوان یک دستاورد فنی ارزشمند در دنیای سخت افزار مورد استقبال قرار گرفته است. این کنسول با پردازنده گرافیکی پیشرفته و تکنیک های نرم افزاری جدید گزینه مناسبی برای علاقه مندان به بازی های ویدیویی است که خواهان بهترین کیفیت عملکرد در کنسول های خانگی هستند.
یکی از ویژگی های قابل توجه پلی استیشن 5 پرو در بحث فنی، پشتیبانی از تکنیک بازسازی تصویر پلی استیشن Spectral Super Resolution (PSSR) است که حداقل کاهش کیفیت تصویر را در فرکانس های تصاویر بالا تضمین می کند. راه حل های مشابه در رایانه شخصی شامل DLSS انویدیا، XeSS اینتل و FSR AMD است.
باید دید که آیا PSSR پلی استیشن 5 پرو واقعا بهتر از این فناوری ها در بازی های آینده است یا خیر. اما یکی از توسعه دهندگان استودیو Gaijin معتقد است که PSSR در حد DLSS و XeSS عمل می کند.
این شخص در مصاحبه با Wccftech گفت:
ما در حال حاضر از PSSR در Enlisted استفاده می کنیم. در طول توسعه و آزمایش بازی، متوجه شدیم که PSSR برابر با DLSS و XeSS، دو روش مقیاسبندی مبتنی بر یادگیری ماشین، عمل میکند. به نظر من، PSSR نسبت به AMD FSR تار، شبح و پرش فریم کمتری تولید می کند. این فناوریها دائماً در حال بهبود هستند، و من تحسین برانگیز میبینم که اولین نسخه PSSR توانست با روشهای قدیمیتر رقابت کند.
این یک نکته جالب است، زیرا DLSS و FSR در طول سال ها و در چندین نسخه بهبود یافته اند. اگر عناوین اولیه پلی استیشن 5 پرو با این تکنیک ها نتایج مشابهی به دست آورند، ما هیجان زده خواهیم بود که ببینیم سونی چگونه از این فناوری در نسخه بعدی پلی استیشن 6 استفاده می کند.
توسعه دهنده همچنین توضیح داد که چگونه از PSSR برای دستیابی به نرخ فریم بالاتر در وضوح 4K استفاده می کند. دو پروژه فعال این استودیو یعنی Enlisted و War Thunder بر روی پلی استیشن 5 پرو با کیفیت 4K و فریم ریت 120 اجرا می شوند.وی در ادامه صحبت های خود می گوید:
برای نسخه پلی استیشن 5 پرو Enlisted، ما از وضوح ثابت به رزولوشن پویا با تکنیکهای مقیاسبندی برای مدلهای استاندارد و پرو کنسول منتقل شدیم تا در هر زمان نرخ فریم ثابتی داشته باشیم و بهطور خودکار رزولوشن را تنظیم کنیم. این روش به کاربران پلی استیشن 5 پرو اجازه می داد تا با کیفیت 4K و 120 فریم بر ثانیه بازی کنند.