توماس مالر، مدیر عامل استودیو مون، نگارش بازی جدید BioWare's Dragon Age: The Veilguard را “کودکانه و مضحک” توصیف کرده است.
مالر که در حال حاضر روی No Rest for the Wicked کار می کند، در پست اخیر خود در X (توئیتر سابق) نوشت:
من در دهه 80 بزرگ شدم و، حتی به عنوان یک پسر کوچک، همیشه فکر می کردم که برنامه های تلویزیونی محصولاتی هستند که تولید آنها تلاش کمی می کند. چون هر برنامه ای سعی می کرد از نظر سیاسی بسیار درست باشد. هر برنامه درباره خانوادههای شادی بود که همیشه سعی میکردند تصویری بینقص ارائه دهند و همیشه مراقب بودند که درباره موضوعات جنجالی صحبت نکنند.
وی ادامه داد:
سپس The Simpsons و Fresh Prince of Bel Air آمدند، و آن نمایشها جسورانه به نظر میرسیدند، زیرا هر چند وقت یکبار نویسندگان شجاعت پرداختن به مسائل زندگی واقعی را داشتند. و هر بار که سعی کردند این کار را انجام دهند، نتیجه به یاد ماندنی بود. زیرا نویسندگان توانسته اند بخشی از تجربیات خود را درج کنند.
در اواخر دهه 90، سوپرانوها منتشر شد و ناگهان مشخص شد که برنامه های تلویزیونی نباید بی ارزش باشند. از قالب اپیزودیک می توان برای ارائه بینش عمیق تری به شخصیت ها و مشکلات آنها استفاده کرد. و از آن زمان به بعد، شاهد برنامه های تلویزیونی بیشتری با درام عالی بودیم، مانند The Wire، Breaking Bad و غیره.
او سپس به Dragon Age: The Veilguard و بازی های ویدیویی اشاره کرد و گفت:
به بازیهای ویدیویی نگاهی بیندازید و واضح است که به نظر میرسد در حال بازگشت به ماقبل تاریخ صحت سیاسی هستیم. من به تازگی یک ویدیو از گیم پلی بازی Dragon Age دیدم و شگفت انگیز است که چقدر نوشته های کودکانه و وحشتناک است. همه چیز سانسور شده و غیرانسانی به نظر می رسد.
نمی دانم چرا فکر می کنیم این درست است. وظیفه شما به عنوان یک نویسنده نوشتن درباره موضوعات صمیمی، جالب و واقعی است، تا مردم را به دنیایی که خلق کرده اید بکشانید، و اگر این بهترین چیزی است که می توانید ارائه دهید، نباید نویسنده باشید.
وی تاکید کرد:
من نمیخواهم خیلی تند باشم، زیرا مطمئنم این افراد نیت خوبی داشتند، اما وقتی هنر توسط افراد تازه کار خلق میشود، این اتفاق میافتد. وقتی باید لبه تیغ راه برویم و شهامت پرداختن به موضوعات دشوار را نداریم، به جای هنر به محصولی بی روح و بی کیفیت می رسیم.
همیشه از دیدگاه انسانی شروع به نوشتن کنید، از تجربیات شخصی خود الهام بگیرید و شهامت مقابله با موضوعاتی را داشته باشید که ممکن است خطرناک به نظر برسند. زیرا اغلب، جادو زمانی اتفاق می افتد که جرات کنیم آسیب پذیر باشیم.
مالر تنها کسی نیست که از دیالوگ ها و نگارش این قطعه انتقاد کرده است. کاربر شبکههای اجتماعی X مجموعهای از صحنههای این بازی را گردآوری کرده و آن را «منزجرکننده» و «بی ارزش» نامیده است.
علاوه بر این، یکی از استریمرها به نام Asmongold نیز در مورد داستان بازی اظهار نظر کرد و گفت:
شخصاً، به عنوان یک تازه کار و هرگز قبلاً Dragon Age را بازی نکرده بودم، این بازی اولین بازی من در این سری بود و فکر می کردم مسخره است. نه اینکه شرم آوره وحشتناک نبود، اما واقعا خوب هم نبود. من اصلا از دیالوگ خوشم نیومد