Dragon Age: The Veilguard منتشر شد و مجموعه بازی های نقش آفرینی محبوب را پس از 10 سال وقفه به صنعت بازی بازگرداند. اگرچه بسیاری از طرفداران مشتاق تجربه این نسخه هستند، اما تعداد کسانی که می خواهند به نسخه های قبلی برگردند کم نیست. اما متاسفانه به نظر می رسد که بازیابی اولین بازی های Dragon Age جایی در برنامه های BioWare ندارد.
John Epler، مدیر خلاق The Veilguard در مصاحبه ای با Rolling Stone اظهار داشت که علیرغم علاقه شخصی او به بازسازی سه عنوان اول Dragon Age، چنین پروژه ای به دلیل مشکلات مربوط به موتورهای بازی بسیار دشوار و چالش برانگیز خواهد بود .
بر خلاف سه گانه اصلی Mass Effect که به طور کامل بر روی Unreal Engine ساخته شده بود و انعطاف پذیری را به توسعه دهندگان ارائه می کرد، سه نسخه اول Dragon Age با موتورهای مختلف ساخته شدند. شروع با موتور داخلی Bioware Eclipse برای Origins و 2 و موتور Frostbite EA برای Inquisition. علاوه بر این، این موتورها پیچیدهتر از Unreal Engine هستند، به خصوص برای یک سری بازسازیشده که قرار است هر سه بازی را به هم متصل کنند.
با این حال، اپلر معتقد است که امکان بازسازی این مجموعه را نباید به طور کامل رد کرد. وی اعلام کرد:
فکر می کنم من یکی از حدود 20 نفری هستم که در Bioware باقی مانده اند که واقعاً از Eclipse استفاده کرده اند. این پروژه به سادگی Mass Effect نخواهد بود، اما ما عاشق بازی های اصلی هستیم. هرگز نباید بگویید هرگز، به نظر من این نکته مهمی است.
Eppler همچنین تایید کرد که BioWare برنامهای برای انتشار DLC برای The Veilguard ندارد و این استودیو اکنون کاملاً روی پروژه بزرگ بعدی خود یعنی Mass Effect متمرکز شده است. Dragon Age: The Veilguard اکنون برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S و رایانه شخصی در دسترس است.