رافائل کولانتونیو، رئیس استودیو WolfEye و بنیانگذار Arkane، از تصمیم مایکروسافت برای تعطیل کردن Arkane Austin در اوایل سال جاری ناامید شد. کولانتونیو آرکان را در سال 1999 تأسیس کرد که در سال 2006 به دو شعبه مجزا تقسیم شد، آرکان لیون و آرکان آستین. آخرین بازی او قبل از ترک این استودیو Prey نام داشت.
پس از جدایی او، تیم Arkane Austin تنها یک بازی اضافی به نام Redfall توسعه داد که شکست خورد و پس از آن مالک جدید آن، مایکروسافت، استودیو را برای همیشه تعطیل کرد. کولانتونیو در یک مصاحبه جدید گفت که یکی از بزرگترین ناامیدی های او این بود که چگونه مایکروسافت توانست استعدادهای زیادی را از هم جدا کند:
فکر میکنم اگر دقت کنید مشخص میشود که Arkane Austin یک گروه بسیار خاص از استعدادها بود که عناوین جالبی ساختند و توانستند دوباره خودشان را ثابت کنند. فکر می کنم آنها فقط دنبال بهانه ای برای کوچک کردن بودند. آیا برای جلب رضایت سهامداران بود؟ آیا آنها استراتژی متفاوتی را اجرا می کنند؟ ما دقیقا نمی دانیم.
از آنجایی که کولانتونیو قبل از بسته شدن استودیو را ترک کرد، نمی داند چرا مایکروسافت آن را بسته است. وی در این زمینه گفت:
ما ممکن است قوانینی را که آنها اجرا می کنند درک نکنیم. این موضوع دیگری است و به سختی می توان فهمید که چرا چنین کاری کرده اند.
اما او همچنان متقاعد شده است که این یک اشتباه بوده است:
تنها چیزی که می توانم بگویم این است که بستن آرکان آستین اصلا تصمیم خوبی نبود. به جرأت می توانم بگویم که تشکیل یک تیم بسیار خاص مانند آن غیرممکن است. وقتی جادوی هاروی اسمیت و ریکاردو بره را با هم احساس میکنید، لحظهای خاص است و دیدن دوباره آنها در کنار هم همیشه طول میکشد.
خوشبختانه Arkane Lyon هنوز فعالیت خود را متوقف نکرده و در حال توسعه بازی بعدی خود یعنی Marvel's Blade است. Colantonio همچنان به خلق عناوین شبیه سازی غوطه ور جذابی مانند Weird West ادامه می دهد. پروژه بعدی WolfEye Studio یک RPG اکشن اول شخص است.