Tymon Smektala، مدیر فرنچایز Dying Light، معتقد است که فناوری PSSR در PS5 Pro می تواند به توسعه دهندگان این امکان را بدهد که کمی کمتر روی عملکرد تمرکز کنند و آزادی خلاقیت بیشتری داشته باشند.
تنها 9 روز تا عرضه PS5 Pro باقی مانده است و با وجود بحث های فراوان پیرامون قیمت آن، برخی از ویژگی های این کنسول پتانسیل قابل توجهی برای عناوین بعدی دارند. بازی مستقل Dying Light: The Beast یکی از آن عناوینی است که بازیکنان شاهد بازگشت کایل کرین، شخصیت اصلی نسخه اول این سری خواهند بود. مدیر سری Techland می گوید که از دیدن قدرت پردازنده گرافیکی PS5 Pro و نحوه ارائه انعطاف پذیری بیشتر از نظر عملکرد گرافیکی هیجان زده است.
آقای اسمکتالا در مصاحبه با وب سایت GamingBolt گفت:
ما تازه شروع به بررسی کامل قابلیت های PS5 Pro کرده ایم. این یک فناوری هیجان انگیز است زیرا از نظر گرافیک و عملکرد به ما انعطاف پذیری بیشتری می دهد. تقویت پردازنده گرافیکی به ما اجازه می دهد تا وفاداری بصری را بهبود بخشیم، به خصوص با جزئیات پیچیده محیطی مانند جلوه های آب و هوا، که در تجربه Dying Light: The Beast نقش اساسی دارند.
این نوع قدرت همچنین به معنای گیمپلی روانتر در رزولوشنهای بالاتر است، که مخصوصاً برای بازیهایی مانند ما که بالاترین سطح غوطهوری در آن ضروری است، مهم است.
مدیر فرنچایز Dying Light معتقد است که قابلیت PSSR حتی می تواند در بلندمدت مهم باشد. یک راه حل اختصاصی ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی یک عامل کلیدی در دستیابی به وضوح 4K (و در برخی موارد 8K) برای بازی های 60 فریم بر ثانیه است.
PSSR یک ویژگی است که شرکت های دیگر در حال آزمایش آن هستند. این یک ابتکار عالی است، زیرا در آینده، این فناوری می تواند به سازندگان اجازه دهد تا کمی کمتر روی عملکرد تمرکز کنند و آزادی خلاقیت بیشتری داشته باشند. اگر آنچه سونی ارائه می دهد به استاندارد جدید تبدیل شود، PSSR به طور بالقوه می تواند حتی مهم تر از افزایش مستقیم قدرت پردازنده گرافیکی کنسول باشد.
کنسول PS5 Pro در تاریخ 7 نوامبر 2024 (17 نوامبر 1403) عرضه خواهد شد.