Kronos: The New Dawn با الهام از بازی های معروف، تمام تلاش ممکن را برای خلق بهترین تجربه ترسناک ممکن انجام می دهد.
علیرغم مشکلات فراوان، تیم Bloober در بازسازی Silent Hill 2 موفق شد، در حالی که بسیاری از توسعه دهندگان انتظار داشتند که بازسازی سایر بازی های Silent Hill را انتخاب کنند، استودیو جاه طلبی بیشتری داشت. تیم Bloober اخیراً IP جدید ترسناک خود را با نام Cronos: The New Dawn معرفی کرده است و به گفته سازندگان، بازی از بهترین بازی های ترسناک بقا الهام گرفته است.
Jacek Zieba کارگردان و تهیه کننده Cronos گفت که این بازی از Dead Space، Alan Wake و Resident Evil الهام گرفته است تا چیزی بسازد که بتواند ژانر وحشت را تکان دهد. او در مصاحبه ای با IGN گفت: Cronos: The New Dawn هویت خاص خود را خواهد داشت، اما همچنین بهترین عناصر Dead Space و دیگر فرانچایزهای ترسناک محبوب را ترکیب خواهد کرد.
برای مثال شخصیت اصلی بازی شبیه ایزاک از Dead Space خواهد بود و گیم پلی آن از Alan Wake الهام گرفته شده است. این بازی بیشتر بر روی گیم پلی تمرکز خواهد کرد، اما در کنار آن، داستان جالبی را روایت خواهد کرد.
مانند قطع عضو در Dead Space و عنصر چراغ قوه در Alan Wake، یک مکانیک کلیدی هسته گیم پلی کرونوس را تشکیل می دهد. علاوه بر این، تیم سازنده به طور رسمی اعلام کرده است که Resident Evil یک الهام بخش بزرگ برای آنها است.
استودیو از توسعه بازسازی Silent Hill 2 لذت می برد اما می خواست کار اصلی انجام دهد. تیم Bloober با ترکیب دیدگاه خود از یک بازی ترسناک ایده آل با تخصص خود، قصد دارد چیزی را خلق کند که برجسته باشد.
Cronos: The New Dawn در سال 2025 برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X|S منتشر خواهد شد.