یکی از توسعهدهندگان سابق Certain Affinity میگوید که حالت بتل رویال که اکنون لغو شده است، میتوانست بازی را برای این فرنچایز تغییر دهد. این اطلاعات از پروفایل LinkedIn مایک کلوپر، مدیر طراحی استودیوی Raven Software، که قبلاً مدیر بازی در Certain Affinity Studios بود، به دست آمده است.
در پروفایل لینکدین مایک کلوپر آمده است:
من تیم بزرگی از طراحان را رهبری کردم که روی حالت لغو شده Halo Battle Royale کار می کردند. من فکر می کنم این می تواند یک بازی تعیین کننده برای فرنچایز باشد. با وجود اینکه پروژه لغو شد، ما عاشق بازی کردنش بودیم و کار کردن روی آن تجربه خوبی بود.
می توان حدس زد که چرا حالت بتل رویال Halo در نهایت لغو شد، اما همیشه شایعات زیادی در مورد آن وجود داشته است. مراحل توسعه این بتل رویال با نام رمز پروژه تاتانکا انجام شد و احتمالا هرگز آن را نخواهیم دید.
در اوایل این ماه، تغییرات عمده در ساختار فرنچایز Halo گزارش شد، از جمله تغییر نام 343 Industries به Halo Studios و انتقال توسعه فرنچایز به Unreal Engine 5.
پیر هینتزه، رئیس استودیو Halo، توضیح داد:
اگر داستان Halo را جدا کنیم از دو فصل تشکیل می شود: فصل اول – Bungie و فصل دوم – 343 Industries. ما اکنون مخاطبانی داریم که تشنه عناوین بیشتر هستند. بنابراین ما فقط در تلاش برای بهبود کارایی توسعه نیستیم، بلکه روش ساخت بازی های Halo را نیز تغییر می دهیم. بنابراین از این به بعد فصل جدیدی را شروع می کنیم.