به گفته کاتسورا هاشینو، کارگردان بازی Metaphor: ReFantazio، این بازی ترکیبی از نبردهای زمان واقعی و نوبتی است تا سبک مبارزه مانگا و فیلم ها را به بهترین شکل تداعی کند.
در آخرین مصاحبه خود با پادکست رسمی ایکس باکس، کاتسورا هاشینو اشاره کرد که علیرغم وجود نبردهای نوبتی، استعاره: ReFantazio تکامل یافته است تا امکان حذف سریع دشمنان ضعیف تر و همچنین برخوردهای استراتژیک شدید را فراهم کند:
اگر با یک دشمن ضعیف میجنگید، میتوانید از سیستم کاملاً مبتنی بر اکشن برای شکست سریع آنها استفاده کنید، اما وقتی با دشمن قویتری روبرو میشوید، به سیستم مبارزه فرماندهی تغییر میدهید. این نشان دهنده سبک مبارزه مانگا و فیلم است، جایی که شخصیت اصلی به سرعت ضعیفتر را شکست میدهد اما سپس با حریف قویتری روبرو میشود. در طول این رویارویی، شخصیت اصلی می تواند متحدین را احضار کند و از تمام توانایی های آنها برای رسیدن به پیروزی استفاده کند. چنین تعادلی بین اکشن سریع و مبارزه استراتژیک، مدل بهبود یافته ای از سبکی است که در بازی های قبلی خود پیاده سازی کرده بودیم.
Metaphor: ReFantazio جدیدترین نسخه Atlus است که از زمان انتشار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و اکنون بر روی پلیاستیشن 4، پلیاستیشن 5، ایکسباکس سری X/S و رایانههای شخصی در دسترس است.