به گفته خودروسازان، استفاده از سیستم های کمک راننده و تست آنها در جاده ها باعث افزایش ایمنی خودروها و رانندگان می شود. اد مارکی و ریچارد بلومنتال، سناتورهای دموکرات گفتند که انتشار این داده ها به تنهایی کافی نیست. ما از NHTSA می خواهیم برای جلوگیری از چنین حوادثی نرده های محافظ در جاده ها نصب کند.
سناتورها نگران تشدید تصادفات خودروی تسلا هستند
ادامه مطلب
علاوه بر این، NHTSA 35 تحقیق ویژه در مورد تصادفات خودروی تسلا که در آن ADAS مشکوک بود، راه اندازی کرده است. در این مطالعه تسلا در مجموع 14 مرگ تصادفی گزارش شده است.
NHTSA شرکت ها را ملزم کرده است که تمام حوادث مربوط به سیستم های رانندگی پیشرفته را گزارش کنند. در این راستا از ژانویه 12 خودروساز، 392 تصادف گزارش شده که 6 کشته و پنج مجروح برجای گذاشته است. این شرکتها همچنین 130 تصادف مربوط به نمونه اولیه سیستمهای رانندگی خودکار، از جمله 108 تصادف بسیار جدی را گزارش کردند.
هیچ خودروسازی دیگری در این مدت بیش از 10 تصادف گزارش نکرده است. با وجود محدودیتها، NHTSA گفت دادهها برای شناسایی سریع آسیبپذیریهای احتمالی یا روندهای امنیتی مورد نیاز است. حوادثی که هنگام درگیر شدن یک سیستم پیشرفته در عرض 30 ثانیه پس از تصادف رخ می دهد، باید ظرف 24 ساعت به NHTSA گزارش شود. در همین راستا هوندا گفت که هیچ نقصی در سیستمها پیدا نکرده است و گزارشهای خرابی آن بر اساس گزارشهای تایید نشده مشتریان برای رعایت مهلت گزارش 24 ساعته NHTSA است.
با وجود محدودیتها، NHTSA گفت دادهها برای شناسایی سریع آسیبپذیریهای احتمالی یا روندهای امنیتی مورد نیاز است. حوادثی که هنگام درگیر شدن یک سیستم پیشرفته در عرض 30 ثانیه پس از سقوط رخ می دهد، باید ظرف 24 ساعت به NHTSA گزارش شود.
سناتورها نسبت به تعداد بالای تصادفات تسلا هشدار دادند و نوشتند: “ما نگران هستیم که رانندگان امروز از این فناوری استفاده می کنند و خود را در معرض خطر قرار می دهند.”
استیون کلیف، مدیر NHTSA گفت: “این اطلاعات به محققان ما کمک می کند تا به سرعت روندهای نقص احتمالی را شناسایی کنند. تصادفات توسط خودروسازان به روش های مختلف ردیابی می شوند و تا حدودی از آنها اجتناب می شود زیرا هیچ معیاری پر از استفاده گسترده وجود ندارد. در هیچ سیستمی وجود ندارد. “
. بر اساس گزارش ها،NTSB پس از تصادف سال 2016 که منجر به کشته شدن یک راننده تسلا در حین استفاده از سیستم Autopilot این شرکت شد، از خودروسازان خواسته تا داده های استاندارد تصادف را ارائه دهندمن. وب سایت تسلا بعداً نوشت که این سیستم به خودروی شما اجازه می دهد تا به طور خودکار حرکت کند، شتاب بگیرد و ترمز کند، اما همچنان نیاز به توجه راننده دارد.
به گزارش رویترز، خودروسازان و شرکت های فناوری بیش از 500 تصادف را به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) از ژوئن 2021 گزارش کرده اند.
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه هفته گذشته اعلام کرد که در حال ارتقای کاوشگر خود به 830000 خودروی تسلا با این سیستم است که یک اقدام ضروری قبل از درخواست فراخوان است. رگولاتور اولین ارزیابی را برای ارزیابی این موضوع باز کرده بود. عملیات خلبان خودکار پس از حدود 12 تصادف که در آن خودروهای تسلا با خودروهای اورژانس برخورد کردند.
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه گفت که خودروهای الفبای جنرال موتورز و کروز تصادفی را گزارش کردند که شامل سیستم های رانندگی خودکار بود. یکی از سخنگویان کروز گفت: «توسعهدهندگان ما میلیونها بار خودروها را در مسافتهای طولانی آزمایش میکنند، زیرا محافظت از جان مشتریان هدف اصلی ما است.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
دیروز رگولاتور ایمنی خودرو ایالات متحده اطلاعاتی را در مورد تسلا منتشر کرد که نشان می دهد تعداد تصادفات در این شرکت از ماه جولای که به سیستم های کمک راننده مجهز شده اند بیشتر از هر خودروساز دیگری است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری