برخی از توسعهدهندگان یوبیسافت میگویند که این شرکت انتقادات مشروع از شیوههای تجاری و بازیهای خود را نادیده میگیرد یا آن را رد میکند و آن را «حرفهای سمی گیمر» میخواند. آنها همچنین ادعا می کنند که سیاست های برابری، تنوع و شمول (DEI) شرکت منجر به از دست رفتن استعدادهای فنی و خلاق شده است.
Legendary Drops، یک یوتیوبر، گزارش داد که با تعدادی از توسعه دهندگان یوبی سافت صحبت کرده و از یکی از آنها پرسیده است که چگونه این شرکت فرانسوی با انتقادات عمومی گیمرها و سایر اعضای صنعت بازی های ویدیویی برخورد می کند. به خصوص وقتی صحبت از طراحی تکراری بازی، محتوای هدفمند یا عرضه بازی قابل پیش بینی باشد.
این شخص چنین پاسخ داد:
در سطوح بالاتر شرکت، این موضوعات به ندرت مورد بحث قرار می گیرند و کسانی که در سطح پروژه کار می کنند، این انتقادات را به عنوان صحبت های سمی ذینفعان رد می کنند و آنها را به روشنفکر نبودن متهم می کنند. همانطور که آسمونگلد به درستی در یکی از ویدیوهای خود اشاره کرد، یوبی سافت مملو از خوش بینی سمی است که مانع از رشد و پیشرفت (شرکت) می شود.
هنگامی که از سازنده در مورد انتقاد بازیکنان ژاپنی از Assassin's Creed Shadows پرسیده شد، سازنده گفت:
هیچ بحثی در مورد این انتقادات در داخل شرکت وجود نداشته است و یوبی سافت فقط دستور داده است که به صورت علنی در این مورد واکنش نشان ندهیم.
البته چنین رویکردی چندان غیر معمول نیست. استودیو فایروالک و پلی استیشن همین کار را با کنکورد انجام دادند. پس از واکنش منفی زیاد به این بازی که در اواخر ماه می در State of Play نمایش داده شد، مدیر IP استودیو فایروالک، کیم کرینز در مصاحبه ای با VGC گفت:
بله، این تریلر تنها بخش کوچکی از چیزی است که ما سال ها روی آن کار کرده ایم. ما در مورد بازی و این IP هیجان زده هستیم و نمی توانیم منتظر باشیم تا مردم بازی را تجربه کنند و IP را تجربه کنند. من شخصاً مشتاقانه منتظر این هستم که مردم عمق شخصیت ها را درک کنند. این چیزی است که هر هفته اتفاق می افتد. شخصیت ها هفته به هفته بیشتر معرفی می شوند و بینشی از روابط و گذشته آنها به ما داده می شود. هیچ کدام از اینها در قسمت کوچکی (بازی) دیده نمی شود.
اما این تنها موضوع مورد بحث کارمندان یوبی سافت نبود. Legendary Drops از یکی از توسعه دهندگان درباره تعهد یوبی سافت به برابری، تنوع و سیاست های گنجاندن در محل کار سوال کرد. او پاسخ داد:
تاکنون این مسائل روی تیمی که من در آن کار می کنم تأثیری نداشته است، اما مشخص است که برخی موضوعات تابو هستند. به عنوان مثال، امروزه مردم با HR شرکت در مورد مسائل بی اهمیتی مانند عدم استفاده از شکلک یا قرار دادن علامت تعجب در انتهای پیام ملاقات می کنند، زیرا برخی افراد آن را به عنوان آزار و اذیت گزارش می دهند. یکی از مواردی که در ویدیوی شما ذکر نشده است عواقبی است که Ubisoft در دوره MeToo با آن روبرو شده است. برخی از مدیران ارشد برکنار شدند و برخی دیگر قبل از رسوایی شدن، خودشان شرکت را ترک کردند.
وقتی از او پرسیده شد که این تصمیم چگونه تمرکز تحریریه شرکت (رویکرد کلی به تولید و انتشار محتوا) و بازیهای آن را تغییر داد، پاسخ داد:
تمرکز تحریریه و طرز فکر کلی شرکت از «پدرسالاری مردانه» به محتوای ایمن تغییر کرده است. انتخاب شخصیت هایی مانند کی در جنگ ستارگان نمونه بارز این تغییر است. ایده خلق شخصیتهای جالب، مانند شخصیتهای Baldur's Gate یا Uncharted، اکنون با دقت بیشتری انجام میشود. محتوای دروازهدار همچنین فرصتهای موجود برای طراحی بازی را محدود میکند. حتی برای جنگ ستارگان، ما مجبور بودیم با دیزنی کار کنیم، دیزنی که در برابر هر تلاشی برای به تصویر کشیدن یک دنیای جنایتکارانه واقعی پر از بی رحمی و درام مقاومت می کرد.
وی در ادامه بحث و در پاسخ به این سوال که مدیریت یوبی سافت چه پیامی در خصوص کاهش فروش به کارکنان داد، گفت:
جالب اینجاست که زیاد در این مورد صحبت نمی کنند. آنها در درجه اول بر این واقعیت متمرکز هستند که به اهداف مالی خود دست یافته اند، که در درجه اول با فروش محصولات به گیمرهای معمولی به دست می آیند، نه به جامعه حرفه ای بازی که واقعاً از وضعیت فعلی تجارت خسته شده اند.
همچنین باید توجه داشت که در طول سال ها تعداد سطوح مدیریتی به طور تصاعدی افزایش یافته است، بنابراین ارتباطات اغلب مبهم است (بخش هایی از شرکت) مگر اینکه (بیانیه ای) مستقیماً از صندلی صادر شود. و حتی پس از آن، بیشتر صحبت های بیهوده است که در نهایت به کار ما کمک نمی کند.
یکی دیگر از توسعه دهندگان Ubisoft اطلاعات مشابهی را ارائه کرد و به Legendary Drops گفت:
یوبی سافت به عنوان یک کارفرما توجه چندانی به توسعه دهندگان خود نمی کند. آنها مدام مهندسان ارشد را اخراج می کنند و تنها پس از چند سال تجربه، توسعه دهندگان جوان را به سمت های ارشد ارتقا می دهند. در عین حال، توسعه دهندگان با تجربه با مهارت های گسترده تر نادیده گرفته می شوند.
این چرخه پیوسته خروج نیروهای باتجربه باعث افت کیفیت ملموس شده و در نتیجه باگ های بیشتری در بازی های آن ها ظاهر می شود. توسعه دهندگان با انگیزه و متعهد می روند و کسانی که فقط کار را انجام می دهند می مانند. این موضوع نه تنها کیفیت فنی بازی ها را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه بر روی طراحی و خلاقیت نیز تاثیر می گذارد.
به عنوان مثال، با طراحانی مواجه می شوید که روی مکانیک های تیراندازی اول شخص کار می کنند اما هرگز یک بازی تیراندازی اول شخص را بازی نکرده اند. یا مهندسانی که درک خوبی از مکانیکی که طراحی می کنند ندارند. در سراسر شرکت، فقدان اشتیاق و مهارت ها به وضوح قابل مشاهده است و شما اکنون نتایج آن را می بینید.
در همین حال، سهام یوبی سافت همچنان به کاهش خود ادامه می دهد.