گوگل ویژگی های دستیار هوش مصنوعی را برای رانندگان فولکس واگن در یک اپلیکیشن گوشی هوشمند ارائه می کند.
به گزارش ICTNN، ممکن است مصرف کنندگان سوالاتی مانند “چگونه لاستیک پنچر شده را تعویض کنم؟” بپرسند. » از دستیار درون برنامه ای فولکس واگن. بپرس یا دوربین گوشی خود را به سمت داشبورد خودرو قرار دهید تا اطلاعات مربوطه را دریافت کنید.
دستیار هوش مصنوعی از مدل های بزرگ زبان جمینی گوگل استفاده می کند. برنامه هایی که قادر به درک و ایجاد پاسخ های پیش بینی در زبان انسان هستند.
ابزار فولکس واگن با افزودن داده هایی مانند کتابچه راهنمای مالک فولکس واگن و ویدیوهای یوتیوب در مورد تعمیر و نگهداری خودرو به Jamnai ساخته شده است.
توماس کوریان، مدیرعامل Google Cloud به رویترز گفت: این محصول نیازمند حل موانع فنی چندوجهی، توانایی پردازش انواع مختلف دادهها مانند متن، تصویر و ویدئو است. کوریان خاطرنشان کرد: «مشکل در ظاهر ساده به نظر می رسد، اما از نظر فنی بسیار پیچیده است. اکثر مردم فکر می کنند که ما یک سیستم ترجمه گفتار به متن ساخته ایم که راهنمای کاربر را ارائه می دهد، اما اصلاً اینطور نیست.
دستیار هوش مصنوعی رایگان است و برای تقریباً 120000 دارنده مدلهای اطلس و اطلس کراس اسپورت فولکسواگن در دسترس است و اوایل سال آینده برای مدلهای 2020 به بعد عرضه خواهد شد.
استفاده سازمانی از هوش مصنوعی مولد می تواند بازار رایانش ابری را تغییر دهد. در این بازار، گوگل پس از آمازون و مایکروسافت در رتبه سوم قرار دارد. اکثر کسب و کارها همچنان به دنبال برنامه هایی هستند که کاربرانشان آن ها را مفید بدانند.
رایانش ابری یک بخش تجاری رو به رشد برای گوگل است که 33 میلیارد دلار از کل درآمد 307 میلیارد دلاری را در سال 2023 به خود اختصاص داده است. این شرکت اعلام کرده است که راه حل های هوش مصنوعی آن در سال جاری میلیاردها دلار درآمد داشته است، اما آمار دقیق تری را اعلام نکرده است.
بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن تاکنون از ارائه جزئیات در مورد استفاده از دستیار هوش مصنوعی خود خودداری کرده است.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات