تنوع نژادی و فرهنگی اجباری در بازیهای ویدیویی موضوع جدیدی نیست و گاهی استودیوها را مجبور میکند تا شخصیتها را تا حد امکان زشت طراحی کنند. اما برخلاف تصور این شرکت ها، چنین چیزی به مذاق عموم خوش نمی آید.
از زمان ایجاد شرکتهای DEI مانند Sweet Baby Inc.، ما شاهد طراحی شخصیتهای عجیبی بودهایم که به وضوح نیروهای خارجی را در ایجاد آنها دخالت میدهند. با این حال، اسکوئر انیکس یکی از شرکت هایی است که از این موضوع فاصله گرفته و طراحی شخصیت های خود را منحصر به فرد و جذاب نگه داشته است.
مجله یانگ جامپ با خالق افسانهای اسکوئر انیکس، تتسویا نومورا، درباره طراحیهای منحصربهفرد شخصیت و فرآیند فکری پشت جزئیات آنها مصاحبه کرد.
نومورا توضیح داد که سال ها پیش، زمانی که در مدرسه بود، یکی از همکلاسی هایش از زشتی یکی از شخصیت های اصلی بازی محبوبش شکایت کرد. این اتفاق باعث ایجاد تحولی پایدار در تفکر او شد و به همین دلیل سعی کرد در طول سال های کارش، شخصیت هایش را به جذاب ترین شکل ممکن طراحی کند. با این حال او اضافه کرد که همیشه مراقب چنین طراحی هایی بوده است. اگر بیش از حد جاه طلب یا ماجراجو باشد، شخصیت با فضای کار تناسب ندارد. در عین حال، طراحی باید برای بازیکن جذاب و لذت بخش باشد.
اگر به Final Fantasy 7 Rebirth نگاه کنید، تاثیرات این رویکرد بسیار واضح است. نومورا میگوید این اولین باری بود که تمام شخصیتها و ویژگیهای آنها را خودش خلق کرد. بنابراین، بله، ممکن است کمی عجیب به نظر برسند، اما هر کدام شخصیت خاص خود را دارند و طراحی آنها بخشی از داستان سرایی است.
بازیهایی مانند Stellar Blade و Bayonetta نیز به دلیل شخصیتهای اصلیشان محبوبیت زیادی داشتهاند. متأسفانه، اخیراً اکثر استودیوهای بزرگ، تحت پوشش فراگیری و حمایت از اقلیت ها، جذابیت و تفکر پشت طراحی شخصیت را حذف کرده و آن را به یک چک لیست برای جلب رضایت شرکت های DEI تبدیل کرده اند.