تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
وزیر ارتباطات با بیان اینکه تعرفه های پستی از سال 98 افزایش نداشته است، افزود: در صورت اشتباه در تعرفه و دریافت ریالی بیشتر از مردم باید ظرف 24 ساعت آن مبلغ به مردم بازگردانده شود. در مدت 24 ساعت سیستمی راه اندازی می شود که افراد می توانند کد ارسال خود را وارد کنند و هر کدام که بیش از مبلغ تعیین شده محاسبه شود به سرعت به شماره کارت آنها بازگردانده می شود.
پس از انتشار این خبر و بررسی های صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات در این زمینه مشخص شد برخی تعرفه ها بر خلاف قانون افزایش یافته است.
به گزارش ICTNN، حدود 10 روز پیش کاربران فضای مجازی و فروشگاه های اینترنتی اخباری مبنی بر افزایش بیش از 100 درصدی تعرفه های پستی در فضای مجازی منتشر کردند.
به گزارش ICTNN، شاکیان برای ثبت شکایت در این خصوص باید به سامانه شرکت ملی پست مراجعه و وارد واحد ارتباط با مشتریان و سپس دریافت شکایت کنند که در آنجا امکان شکایت وجود دارد.
در آن زمان عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پیامی تصویری از افزایش تعرفه های پستی و بازگشت مابه التفاوت مبالغ دریافتی از مردم خبر داد. درصد برای اشخاص حقوقی و دولتی، برای خدمات غیر پایه (خاص و پیشرو) حداکثر 50 درصد افزایش داشته باشد.
وزیر ارتباطات دقایقی پیش در پاسخ به یکی از کاربران اینستاگرام مبنی بر بازگشت وجوه مردم گفت: سامانه از روز اول راه اندازی شد و تاکنون حدود 400 درخواست بررسی و وجه نقد حدود 180 نفر انجام شده است. برگشت.”
سال گذشته شرکت ملی پست مجاز شد در سال 1401 تعرفه خدمات پستی را به طور میانگین 67 درصد افزایش دهد اما تحقیقات میدانی نشان داد که تعرفه برخی از خدمات پستی بیش از 100 درصد افزایش یافته و واکنش هایی را در پی داشت. دنبال کرد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری