Digital Foundry اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد که کنسول PS5 Pro به دلیل پردازنده ضعیف با چالش بزرگی در رسیدن به فرکانس 60 فریم در ثانیه در بازی مورد انتظار GTA 6 مواجه خواهد شد.
رسانه IGN در مصاحبه ای از کارشناسان Digital Foundry در مورد توانایی کنسول PS5 Pro برای اجرای GTA 6 با سرعت 60 فریم بر ثانیه سوال کرد. ریچارد لدبیتر از Digital Foundry در پاسخ به این سوال گفت:
بازیهای Grand Theft Auto همیشه شبیهسازیهای پیچیده و فشرده با CPU را اجرا میکنند، به همین دلیل است که هر بازی GTA در ابتدا با سرعت 30 فریم در ثانیه یا کمتر بر روی پلتفرمهای مورد نظر خود عرضه میشود. PS5 Pro از پردازنده مشابه مدل پایه PS5 استفاده می کند و اگر مدل پایه نرخ فریم 30 را هدف قرار دهد، دستیابی به نرخ فریم 60 بسیار دشوار است. این مشکل به GPU مربوط نمی شود بلکه به CPU مربوط می شود. . اگر Rockstar استاندارد 60 فریم در ثانیه را در PS5 هدف قرار دهد، همه پیشبینیهای فعلی تغییر میکنند، اما ما تاکنون هیچ مدرکی دال بر آن ندیدهایم.
راک استار گیمز همواره در تلاش است تا دنیاهای زنده و نفس گیر را در سری بازی های GTA خلق کند و به نظر می رسد که GTA 6 پیشرفت های چشمگیری در این زمینه داشته باشد. ما حتی می توانیم انتظار رفتار واقعی هوش مصنوعی را داشته باشیم، نوعی که منجر به برخوردهای تصادفی و رویدادهای منحصر به فرد می شود.
کنسول PS5 Pro قرار است در تاریخ 7 نوامبر 2024 (17 نوامبر 1403) با قیمت 700 دلار عرضه شود. از سوی دیگر، به گفته منابع موثق، بازی GTA 6 طولی نکشید و انتشار آن همچنان برای پاییز 2025 برنامه ریزی شده است.