کریس دیرینگ، رئیس سابق پلیاستیشن اروپا و مدیرعامل سابق Codemasters، میگوید توسعهدهندگانی که در صنعت بازیهای ویدیویی دچار اخراج شدهاند، باید یک سال مرخصی بگیرند و منتظر بمانند تا صنعت از مشکلات گسترده خود خلاص شود.
آقای درینگ که از سال 1995 تا 2005 PlayStation Europe و از سال 2006 تا 2010 Codemasters را اداره می کرد، در آخرین قسمت از پادکست سایمون پارکین در مورد اخراج گسترده توسعه دهندگان در صنعت بازی های ویدیویی سوال شد. او در پاسخ گفت که اخراج تنها بخشی از تجارت است و منصفانه نیست که بگوییم اخراج با انگیزه طمع است.
کریس درینگ می گوید:
من فکر نمی کنم منصفانه باشد که بگوییم اخراج ها به دلیل طمع بوده است. من همیشه سعی کردهام سرعت استخدام را به حداقل برسانم، زیرا همیشه میدانستم که چرخهای وجود خواهد داشت و نمیخواستم مشکلاتی مشابه سونی داشته باشم، و اخیراً یک اخراج بزرگ در استودیو سونی در لندن رخ داد. . از طرف دیگر، من فکر می کنم اگر پول مصرف کننده به صنعت سرازیر نشود، توجیه خرج کردن آن برای بازی بعدی دشوار خواهد بود.
این مدیر اجرایی که اکنون در هیئت مدیره شرکت های مختلف حضور دارد، در ادامه تاکید کرد که توسعه دهندگان اخراجی می توانند دوباره وارد این صنعت شوند، اما آنها باید برای مدتی در حاشیه بمانند.
وی در ادامه افزود:
فکر میکنم اخراجها احتمالاً برای مدیران بسیار دردناک است، اما فکر نمیکنم داشتن مهارت در این زمینه (توسعه بازی) به معنای زندگی با فقر یا محدودیت برای توسعهدهندگان باشد. توسعه دهندگانی که بیکار هستند باید موفق شوند. آنها می توانند اقامتگاه ارزان پیدا کنند یا به مدت یک سال به ساحل بروند.
با این حال، من به آینده صنعت بازی و به ویژه افرادی که اخیراً بیکار شده اند خوشبین هستم. گاهی اوقات این مشکلات خیلی سریعتر از آنچه فکر می کنید حل می شوند. اتفاقات اخیر در صنعت بازی بسیار غم انگیز است، اما این مشکلات دائمی نخواهند بود و ما از آن عبور خواهیم کرد.
صنعت بازی همچنان به اخراج های گسترده ای که از سال 2023 آغاز شد و تا سال 2024 ادامه خواهد داشت، بدون هیچ نشانه ای از توقف، ادامه داده است.