مقامات آمریکایی اشاره می کنند که از درآمد 3.4 میلیارد دلاری توییتر در سال 2019، حدود 3 میلیارد دلار از طریق تبلیغات به دست آمده است.
لینا خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال، در بیانیهای گفت که توییتر اطلاعات کاربران را تحت پوشش امنیتی به دست آورده و سپس از آن برای هدف قرار دادن کاربران با تبلیغات هدفمند استفاده میکند. این روش توسط بیش از 140 میلیون کاربر توییتر استفاده شده است و منبع اصلی درآمد توییتر را تقویت کرده است.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
توییتر در ایالات متحده با پرداخت 150 میلیون دلار برای رفع اتهامات سوء استفاده از اطلاعات خصوصی مانند شماره تلفن برای هدف قرار دادن کاربران با تبلیغات موافقت کرده است.
ماسک چهارشنبه شب درباره روشهای تبلیغات و جریمههای تبلیغاتی در توییتر در توییتی نوشت: اگر توییتر در اینجا صادق نیست، چه چیزی صادق نیست؟
توییتر یک سرویس تبلیغاتی رایگان است. ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر که با خرید توییتر به قیمت 44 میلیارد دلار موافقت کرد، از مدل کسب و کار مبتنی بر تبلیغات انتقاد کرد و قول داد که جریان های درآمد این پلتفرم را متنوع کند.
در این شکایت آمده است که توییتر قانون کمیسیون تجارت فدرال و توافقنامه سال 2011 با این سازمان را نقض کرده است، در حالی که به کاربران اطلاع می دهد که شماره تلفن و آدرس ایمیل آنها را برای محافظت از حساب هایشان دریافت می کند. این اطلاعات تماس برای کمک به تبلیغ کنندگان برای هدف قرار دادن مخاطبان هدف خود.
به گزارش ICTNN، اسناد دادگاه نشان میدهد که این معامله به اتهام سوء استفاده از اطلاعات امنیتی و حریم خصوصی این شبکه اجتماعی بین ماه می ۲۰۱۳ تا سپتامبر ۲۰۱۹ مرتبط است.
به گزارش رویترز، این اولین بار نیست که رویه های حریم خصوصی شرکت های فناوری مورد بررسی قرار می گیرد. در سال 2018، پس از اینکه فاش شد فیس بوک، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، از شماره تلفن های ارائه شده توسط کاربران برای احراز هویت دو مرحله ای برای اهداف تبلیغاتی استفاده می کند، طرفداران حریم خصوصی خشمگین شدند. فیسبوک که اکنون متا نامیده می شود، در سال 2019 با کمیسیون تجارت فدرال برای پرداخت جریمه 5 میلیارد دلاری برای رسیدگی به این تخلف موافقت کرد.
توییتر طبق توافقی که وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده اعلام کرده اند ۱۵۰ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد. این توافقنامه علاوه بر پرداخت پول، توئیتر را ملزم می کند تا انطباق را بهبود بخشد.
این شرکت در سال 2021 حدود 5 میلیارد دلار درآمد داشت و اوایل این ماه اعلام کرد که پس از موافقت با پرداخت جریمه به کمیسیون تجارت فدرال، 150 میلیون دلار را کنار گذاشته است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری