بازی Palworld یکی از شگفتانگیزترین پدیدههای صنعت بازیهای ویدیویی در سال گذشته بود. استودیوی Pocketpair نیز پس از موفقیت چشمگیر این بازی مورد تحسین بسیاری از بازیکنان قرار گرفت.
زمانی که Palworld برای اولین بار عرضه شد، دیسک های مختلف را به راحتی جابجا کرد. این بازی همچنین با وجود اینکه بودجه ساخت آن تنها 6.7 میلیون دلار بود، میلیاردها سود برای استودیوی توسعه به ارمغان آورد. در نتیجه، رئیس استودیو Pocketpair معتقد است که اکنون می تواند بازی هایی بزرگتر از عناوین AAA تولید کند.
Takuro Mizobe، مدیر استودیو Pocketpair، در مصاحبه ای با GameSpark فاش کرد که درآمد Palworld ده ها میلیارد ین است. به گفته وی، این استودیو اکنون فرصت های بیشتری پیش روی خود دارد:
اگر بخواهیم بازی بعدی خود را بر اساس درآمدی که داریم رشد دهیم (مانند کاری که قبلا انجام داده ایم)، این بازی فراتر از عناوین AAA گسترش خواهد یافت.
Takuro Mizube همچنین اشاره کرد که Palworld با درآمد بازی های قبلی این استودیو یعنی Craftopia و Overdungeon ساخته شده است. اما به گفته وی، اگر همین روند را ادامه دهند و با درآمد حاصل از فروش پالورلد بازی بعدی خود را بسازند، احتمالا شکست خواهند خورد.
او معتقد است که بازی بعدی استودیو Pocketpair می تواند به راحتی از عناوین AAA پیشی بگیرد، اما آنها برای انجام چنین پروژه بزرگی آماده نیستند. موزوبه همچنین موضع خود را به صراحت اعلام کرد و گفت که قصد ندارد بازی بزرگی انجام دهد.
حتی با یک بودجه هنگفت، تیم باید قبل از توسعه پروژه ای قابل مقایسه با عناوین AAA، تغییرات اساسی ایجاد کند. به همین دلیل است که شرکت هایی مانند یوبی سافت و EA به دلیل ساخت بازی های بزرگ و موفق مشهور شده اند.
Takuro Mizube قصد دارد به تمرکز بر ساخت بازی های کوچکتر ادامه دهد. به نظر می رسد این بخشی از فرهنگ استودیو باشد، زیرا یکی از مدیران انجمن Pocketpair خلاقیت دیده شده در بازی های مستقل کوچک را ستایش کرد.
در حال حاضر، Pocketpair Studio بر روی پشتیبانی از Palworld متمرکز شده است.