Obbe Vermeij توسعه دهنده سابق Rockstar در مصاحبه جدید خود در مورد کیفیت نهایی GTA 6 و انتظارات طرفداران صحبت کرد.
از سال 2009، Vermeij تقریباً روی هر نسخه از GTA به عنوان یکی از اعضای کلیدی بخش فنی کار کرده است. او در حال حاضر روی استارتاپ آموزش نرم افزاری خود به نام Learnia Inc کار می کند.
در یک مصاحبه یک ساعته با کانال YouTube SanInPlay، Vermeij گفت که فکر می کند Grand Theft Auto 6 ممکن است برخی از طرفداران را ناامید کند. در دقیقه 33:15 این گفتگو، او در مورد جهش گرافیکی، محتوا و مقیاس بین بازی های قدیمی GTA صحبت کرد و اشاره کرد که چگونه پرش از GTA 5 به GTA 6 می تواند چالشی برای Rockstar ایجاد کند. وی در این باره گفت:
شما آن پیشرفت های تکنولوژیکی قدیمی را ندارید که بتوانید کارها را متفاوت و بهتر انجام دهید. بنابراین فکر می کنم GTA 6 تفاوت اساسی با GTA 5 نخواهد داشت.
پیشرفت فناوری بسیار کندتر از قبل است. به عنوان مثال، تفاوت بین PS1 و PS2 قابل توجه بود، اما تفاوت در خروجی بین PS4 و PS5 اینطور نیست. بنابراین شما واقعاً آن شکافی بین ظرفیت قدرت کنسول ها ندارید. در نهایت، Rockstar ممکن است به دستاوردهای شگفت انگیزی دست یافته باشد، اما من شرط می بندم که برخی ممکن است انتظارات خود را بیش از حد بالا برده باشند.
تفاوت بین GTA 2 و GTA 3 بسیار زیاد بود، سپس تفاوت بین GTA San Andreas و GTA IV نیز قابل توجه بود. فکر می کنم دیگر شاهد چنین تفاوت های عجیب و غریبی نخواهیم بود.
Vermeij در ادامه توضیح داد که Rockstar توانایی شگفتانگیز کردن بازیکنان را دارد، اما نمیتواند سطح توقعات برخی افراد را نادیده بگیرد.
با وجود صحبت های Vemeij، به نظر می رسد که رئیس Rockstar به بازی خود اعتقاد دارد، پس از انتشار تریلر، بیانیه زیر را منتشر کرد:
Grand Theft Auto VI تلاش ما برای بالا بردن مرزها برای ایجاد تجربیات دنیای باز بسیار فراگیر و داستان محور است… ما هیجان زده هستیم که این دیدگاه را با بازیکنان خود در سراسر جهان به اشتراک بگذاریم.
ما مطمئن نیستیم که این “چشم انداز جدید” برای یک فرنچایز که بیش از 20 سال است یا برای استودیویی که حتی طولانی تر از آن وجود دارد چه معنایی دارد، اما هنوز هم یک نشانه مثبت برای GTA است.
GTA 6 در پاییز 2025 برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S منتشر خواهد شد.