کلیف بلزینسکی، خالق فرنچایز Gears of War، اخیرا در مورد Gears of War: E-Day صحبت کرده و تایید کرده است که این بازی این سری را به ریشه های خود باز خواهد گرداند.
بلزیسنیکی در طی مصاحبه ای با کانال یوتیوب Xbox Expansion Pass اشاره کرد که از مسیری که مجموعه با Gears of War: E-Day در پیش گرفته است خوشحال است. او در مورد اینکه چگونه شخصیت های جی دی و دل و دیگر شخصیت های عناوین Gears of War 4 و Gears 5 با وجود اینکه شخصیت پردازی خوبی داشتند، نتوانستند به اندازه اعضای اصلی گروه دلتا طرفداران خود را جذب کنند.
بلزینسکی توضیح داد که داشتن مارکوس در کنار بیرد ایده خوبی برای Gears of War 4 و 5 بود. با این حال، به نظر او، کشتن آنیا اشتباهی شبیه به سه سبک Alien 3 برای کشتن شخصیتهای اصلی بود. واکنش او به تریلر Gears of War: E-Day نیز جالب بود. او توضیح داد که این تریلر نوعی بازی حافظه با طرفداران قدیمی Gears دارد و برخی از موسیقی های آن به بازی های اولیه این سری از جمله Gears of War 3 اشاره می کند.
به گفته بلزینسکی، احساس احساسات نسبت به اثری که به خلق آن کمک کرده از جانب او کمی خودخواهانه است، اما او گفت که Gears برای او مانند یک کودک بود و او احساس خوبی داشت که میدانست آن را به سازندگان درستی داده است.
او همچنین به چند تخم مرغ عید پاک در تریلر Gears of War: E-Day اشاره کرد. به عنوان مثال، عنوان روزنامه The War Is Over به جنگ های آونگ اشاره دارد. خالق Gears of War لحظه ای که مارکوس تلویزیون را به سمت پهپاد پرتاب می کند و سپس آن را نابود می کند را یک لحظه حماسی توصیف کرد و امیدوار است که این حرکت در بازی اصلی نیز وجود داشته باشد. او خاطرنشان کرد که مارکوس و دام تا قبل از اتفاقات اولین بازی Gears of War که 14 سال پس از اتفاقات E-Day رخ داد، بیرد و کول را ملاقات نکردند. او میگوید که میتواند یک داستان فرعی جداگانه برای دو شخصیت آخر وجود داشته باشد، و همچنین اضافه کرد که قسمت اول بازی E-Day میتواند شامل جنگهای آونگی باشد که طرفداران مدتها میخواستند ببینند.
Gears of War: E-Day برای Xbox Series X/S و PC در دست توسعه است.