مطابق با IDCبازار پوشیدنی ها سال 2024 را قدرتمند آغاز کرد و در سه ماهه اول سال جاری 8.8 درصد افزایش یافت و مجموع فروش آن به 113.1 میلیون دستگاه رسید.
آمار فروش دستگاه های پوشیدنی در سه ماهه اول سال 2024
با وجود این رشد، متوسط قیمت فروش برای پنجمین سه ماهه متوالی کاهش یافت و در سه ماهه اول سال 2024 11 درصد کاهش یافت.
سیب
اپل جایگاه رهبری خود را در بازار حفظ کرده است، اما به دلیل شرایط بد اقتصاد کلان، ممنوعیت موقت فروش برخی از مدل های اپل واچ و فقدان ایرپادهای جدید با چالش هایی مواجه شده است.
فروش اپل واچ نسبت به سال گذشته 19.1 درصد کاهش داشته و هدفون های بلوتوثی مانند AirPods و Beats نیز در همین بازه زمانی 18.8 درصد کاهش یافته است.
شیائومی
شیائومی با رشد 43.4 درصدی نسبت به سال گذشته در رتبه دوم قرار گرفت. این رشد تا حدودی به دلیل مقایسه با سه ماهه اول سال 2023 است که 16 درصد کاهش یافت.
محصولات مقرون به صرفه شیائومی کاربران را به خود جذب کرده است و راه اندازی مجدد ساعت های Wear OS به این شرکت کمک کرد تا به سومین فروشنده بزرگ در اکوسیستم گوگل تبدیل شود و بازار کلی ساعت های هوشمند را تقویت کند.
هواوی
هواوی با پشت سر گذاشتن سامسونگ به مقام سوم رسید. احیای تجارت گوشی های هوشمند نیز تأثیر مثبتی بر بخش پوشیدنی های این شرکت داشته است.
با این حال، فروش هواوی به شدت در چین متمرکز است و حدود 75 درصد از کل فروش این شرکت را تشکیل می دهد.
سامسونگ
سامسونگ در این مدت به رتبه چهارم سقوط کرد. عرضه گلکسی فیت 3 و موفقیت هدفون های بلوتوث ارزان قیمت به رشد شرکت کمک کرد، علی رغم کاهش 5.1 درصدی فروش ساعت های هوشمند در طول سه ماهه.
بازاریابی تصور کنید (قایق)
Imagine Marketing که بهخاطر محصولات مقرونبهصرفه BoAt شناخته میشود، در انتهای پنج فروشنده برتر پوشیدنیها قرار دارد.
این برند هندی شاهد افزایش 17.5 درصدی فروش هدفون های بلوتوث خود بود، اما فروش ساعت های هوشمند این شرکت به دلیل رقابت شدید محلی، 61.3 درصد کاهش یافت.
آینده بازار
به گفته جیتش اوپیرانی، مدیر تحقیقات IDC، فقدان نوآوری قابل توجه در بخش ممتاز به برندهای درجه دو این امکان را داده است که این شکاف را پر کنند.
تا زمانی که سازندگان حسگرها یا الگوریتمهای جدیدی را برای ویژگیهای پیشرفته ردیابی سلامت مانند نظارت بر فشار خون یا قند خون برای دستگاههای پوشیدنی خود معرفی کنند، مصرفکنندگان احتمالاً گزینههای میانرده و مقرون به صرفهتر را به دستگاههای گرانتر ترجیح میدهند. این روند برندها را بر آن داشته تا استراتژی های قیمت گذاری خود را متنوع کنند.
رامون تی. لاماس، معاون تحقیقات IDC، بر اهمیت فروشندگان کوچکتر منطقه ای تاکید کرد. او خاطرنشان کرد که تقاضا برای دستگاههای پوشیدنی هنوز در بازارهای نوظهور بالا است، اما قیمتهای برندهای ممتاز اغلب بازدارنده هستند.
این فرصتهایی را برای برندهای محلی ایجاد کرده است تا دستگاههای مقرونبهصرفه و غنی را ارائه دهند و به شرکتهایی مانند Xiaomi و Imagine Marketing کمک میکند تا موقعیتهای برتر خود را در سطح جهانی حفظ کنند.
نظر شما درباره آمار فروش دستگاه های پوشیدنی در سه ماهه اول سال 2024 چیست؟
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2024/06/05/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%DA%AF%D8%AC%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D8%A7%D9%88%D9%84-2024-%D8%B1%D8%B4/
تحریریه ICTNN شبکه خبری