تنظیم کننده های اتحادیه اروپا قرار است تحقیقاتی را درباره عملکرد متا در مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود آغاز کنند.
به گزارش ICTNN، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از دو منبع آگاه نوشت: رگولاتورهای اروپایی معتقدند مدیریت محتوای شرکت آمریکایی متا برای جلوگیری از انتشار تبلیغات سیاسی که خطر تضعیف فرآیندهای انتخاباتی را به دنبال دارد کافی نبوده است.
اما انتظار نمی رود کمیسیون اروپا در بیانیه خود به روسیه اشاره کند و تنها در مورد دستکاری اطلاعات توسط عوامل خارجی صحبت خواهد کرد. شرکت متا و کمیسیون اروپا هیچ توضیحی در این زمینه نداده اند.
پیش از این گزارش شده بود که متا، شرکت مالک فیس بوک، تیمی را برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست و سوء استفاده از هوش مصنوعی در آستانه انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در ماه ژوئن تشکیل خواهد داد. با نزدیک شدن به انتخابات، ما مرکز اقدام انتخاباتی را برای شناسایی تهدیدات احتمالی و خنثی کردن فوری آنها فعال خواهیم کرد.»
بر اساس گزارش رویترز، ده ها کشور در سراسر جهان از جمله بریتانیا، اتریش و گرجستان در سال 2024 رهبران جدیدی را انتخاب خواهند کرد. انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن برگزار خواهد شد. اما نگرانی هایی در مورد دخالت در انتخابات و انتشار محتوای گمراه کننده با استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد.
رشد سریع هوش مصنوعی مولد که قادر به تولید متن، تصویر و ویدئو در چند ثانیه است، نگرانیهایی را در مورد استفاده از این فناوری جدید برای ایجاد اختلال در انتخابات در سراسر جهان در سال جاری افزایش داده است.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات