اگرچه Final Fantasy 7 Rebirth تا به امروز به یکی از بهترین عناوین این سری تبدیل شده است، اما به نظر می رسد که این بازی نقش آفرینی ژاپنی مانند نسخه های قبلی خود به موفقیت تجاری دست نخواهد یافت.
طبق آخرین آمار فامیتسو، بازی Final Fantasy 7 Rebirth در هفته اول عرضه خود در ژاپن بیش از 262000 دستگاه فروخت. اگرچه این رقم قابل توجه است، اما بسیار کمتر از دو نسخه اصلی قبلی در این سری است.
آخرین داده های هفتگی فامیتسو نشان می دهد که Final Fantasy 7 Rebirth با فروش 262656 نسخه فیزیکی در هفته اول فروش در ژاپن پیشتاز فروش است. البته این نسخه نسبت به عناوین قبلی با افت فروش مواجه شد. Final Fantasy 16 که سال گذشته با نظرات متفاوت طرفداران منتشر شد، در هفته اول 336027 نسخه فروخت.
Final Fantasy 16 نیز با معرفی یک سیستم مبارزاتی بلادرنگ از سلیقه مخاطبان ژاپنی منحرف شد. از سوی دیگر، Final Fantasy 7 Rebirth بیشتر شبیه به سبک سنتی بازی های RPG ژاپنی مورد علاقه طرفداران است.
اگرچه آمار ذکر شده مربوط به فروش فیزیکی بازی است، اما این مقایسه همچنان مهم است. زیرا این دو بازی با فاصله کمتر از یک سال منتشر شدند. اگر این روند ادامه پیدا کند، فروش کلی Final Fantasy 7 Rebirth می تواند در کل کمتر شود.
Final Fantasy 16 تنها در یک هفته 3 میلیون دستگاه فروخت. با این حال، از آن زمان، اسکوئر انیکس و پلی استیشن هنوز هیچ خبری در مورد فروش آخرین نسخه این سری ارائه نکرده اند. این ممکن است نشان دهنده ناامیدی قریب الوقوع باشد.
در مقابل، Final Fantasy 7 Remake سه برابر بیشتر در زمان عرضه آن در سال 2020 فروخته شد. با این حال، این بازی برای مخاطبان بیشتری در پلی استیشن 4 منتشر شد.
به تازگی سازنده بازی Final Fantasy 7 Rebirth اعلام کرده است که انحصاری بودن این بازی برای پلی استیشن 5 به تیم سازنده کمک کرده تا دنیایی یکپارچه در بازی ایجاد کند.در حالی که انحصاری بودن برای توسعه دهندگان سودمند است، اما ممکن است تاثیر منفی بر فروش نیز داشته باشد.
Square Enix شروع به کاهش مدت زمان انحصاری عناوین Final Fantasy کرده است. با این روند، غول بازی می تواند به طور کلی انحصار را کنار بگذارد و عناوین آینده را به طور همزمان بر روی تمام پلتفرم ها عرضه کند.
آثاری مانند آخرین بازیهای Like a Dragon و Persona نشان دادهاند که هنوز مخاطبان زیادی برای بازیهای نقشآفرینی ژاپنی در Steam وجود دارد. بنابراین Square Enix با دنبال کردن مسیر انحصاری محصولات خود برای PlayStation، فرصت های زیادی را از دست می دهد.