اخیراً یکی از سازندگان سابق راک استار (راک استار) در مورد پیشرفت گرافیکی GTA 6 و آنچه نشان داده شده است صحبت کرده است.
مایک یورک یکی از افرادی است که به مدت 6 سال به عنوان طراح انیمیشن در راک استار کار کرد و در سال 2017 از این شرکت جدا شد و در پاسخ به تریلر GTA 6 در مورد گرافیک این بازی صحبت کرد و روی پروژه هایی مانند GTA 5 و Red Dead Redemption 2 و به همین دلیل می توان گفت که نظر او احتمالا قابل اعتماد است.
او تریلر این بازی را در کانال یوتیوب خود تماشا کرد و گفت که Rockstar احتمالاً موفق خواهد شد هر آنچه در تریلر Vice City و Florida نشان داده شده است را با همان کیفیت و هیجانی که ما شاهد اجرای آن هستیم، وارد بازی کند.
وی در این باره بیشتر توضیح داد:
قسمت های نشان داده شده در این بازی به کات سین های بازی مرتبط هستند.اکثر کات سین هایی که در بازی های دیگر می بینید از پیش رندر شده اند اما هر آنچه در GTA می بینید در بازی رندر می شود.اگر ساختمانی را در کات سین دیدید، در بازی می توانید از آن بالا بروید، از روی آن بپرید، بازی بسیار دقیق است و احتمالاً هر آنچه را که در تریلر بازی دیدیم خواهیم دید.
وی در ادامه یکی از آثار شاخص راک استار را مربوط به انیمیشن ها دانست. در یکی از سکانس های بازی، صدها نفر را در ساحل Vice City می بینید و هر کدام از آنها در حال انجام کاری منحصر به فرد هستند تا دنیای بازی را پر جنب و جوش تر از قبل کنند. برای این کار Rockstar بیش از هزاران انیماتور استخدام می کند تا هیچ نقصی در انیمیشن های این بازی وجود نداشته باشد.
وی در ادامه افزود:
NPC های بازی بسیار واقع گرایانه طراحی شده اند، روی پوست آن ها نشانه های مختلفی وجود دارد و برخی از موهای آن ها بسیار زنده و پاسخگو به نظر می رسند. افراد Rockstar می دانند که چگونه می توانند از تمام قدرت کنسول ها با طراحی های دقیق استفاده کنند.
این بازی در تاریخ نامعلومی در سال 2025 برای Xbox Series X/S و PS5 منتشر خواهد شد. هنوز خبری در رابطه با نسخه PC منتشر نشده است، اما به احتمال زیاد یک سال پس از عرضه این بازی بر روی کنسول ها، شاهد عرضه آن بر روی PC نیز باشیم.