سازنده بازی Final Fantasy 16 در مصاحبه ای اختصاصی با Game Informer توضیح می دهد که چرا این عنوان به کنسول PS5 اختصاص دارد.
Final Fantasy 16 به عنوان یک سورپرایز در نمایشگاه پلی استیشن 2020 رونمایی شد. در طول این مدت، سونی و اسکوئر انیکس همکاری نزدیکی با هم داشتند و بازاریابی گسترده ای را با کمک یکدیگر انجام دادند. این عنوان مطمئنا یکی از بزرگترین بازی های پلی استیشن امسال خواهد بود و سونی برای آن حساب ویژه ای باز کرده است.
نائوکی یوشیدا، تهیهکننده بازی Final Fantasy 16 در مصاحبهای با GameInformer، نظر تیم Creative Business Unit III را درباره عرضه انحصاری این بازی بر روی کنسول پلیاستیشن 5 و معنای آن برای توسعه یک بازی ویدیویی توضیح داد. او او در این باره گفت:
فاینال فانتزی یکی از مهم ترین بازی های اسکوئر انیکس در کنار سری بازی های معروفی مانند Dragon Quest و Kingdom Hearts است. هنگام شروع ساخت یک بازی، با چندین پلتفرم و شرکت وارد مذاکره می شویم و آنها نیز با پیشنهادات خود به ما پاسخ می دهند.
تیم توسعه و Square Enix همه پیشنهادات را بررسی کرده و تصمیم خواهند گرفت که با کدام پلتفرم کار کنید. در این مورد، Square Enix پیشنهاد PlayStation را ترجیح داد. همچنین، همکاری طولانیمدت بین Square Enix و سونی کمک کرده است. این همکاری منجر به انتشار انحصاری های زیادی روی کنسول های پلی استیشن شده است.
از نظر توسعه و برنامه نویسی، محدود کردن توسعه بازی به یک سیستم واحد نه تنها فرآیند را آسان می کند، بلکه بهینه سازی را نیز بهبود می بخشد. انحصاری بودن بازی عملکرد بازی را روی این سیستم واحد بسیار افزایش می دهد.
علاوه بر همه این موارد، کمک های زیادی از پلی استیشن دریافت کردیم که باعث بهبود کیفیت و عملکرد بازی شد.
بازی Final Fantasy 16 که مراحل ساخت آن مدتی پیش به پایان رسید، در تاریخ 1 جولای 1402 (22 ژوئن 2023) برای دارندگان پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.