فیفا 23 موفقیت بزرگی برای الکترونیک آرتز بود. این شرکت اخیرا گزارش داده است که این بازی از مجموع فروش نسخه قبلی در 6 ماه اول عرضه خود فراتر رفته است.
الکترونیک آرتز به تازگی اعلام کرده است که آخرین نسخه از فرنچایز فوتبال این شرکت، FIFA 23، از مجموع فروش FIFA 22 در 6 ماه اول پیشی گرفته است. به گزارش VideoGamesChronicle، الکترونیک آرتز در آخرین نشست مالی خود این آمار را اعلام کرد و مدعی شد که FIFA 23 موفق ترین راه اندازی در تاریخ فرنچایز بوده است. کریس سو، مدیر ارشد مالی الکترونیک آرتز، گفت:
رکورد عملکرد سرویس زنده و افزایش تعامل بازیکنان، به ویژه با امتیاز EA Sports ما، FIFA، منجر به درآمد بالاتر از حد انتظار سه ماهه چهارم و پایان سال قوی شد.
این موفقیت جای تعجب ندارد زیرا الکترونیک آرتز در ماه فوریه اعلام کرد که FIFA 23 در صورت ادامه روند خود به پرفروش ترین بازی تاریخ فرنچایز تبدیل خواهد شد. اندرو ویلسون، مدیر اجرایی الکترونیک آرتز، گفت که درآمد این فرنچایز نسبت به سال گذشته 4 درصد رشد داشته است و در آمریکای شمالی شاهد رشد 50 درصدی بازار برای این فرنچایز بوده ایم.
FIFA 23 حتی در زمان عرضه نیز رکورد می شکند. در اکتبر 2022 بود که الکترونیک آرتز اعلام کرد که 10.3 میلیون بازیکن این بازی را در هفته اول عرضه آن تجربه کرده اند. موفقیت فیفا 23، الکترونیک آرتز را برای بازی فوتبال بعدی خود آماده خواهد کرد. این اولین عنوانی خواهد بود که از برند فیفا سلب می شود و در عوض با نام EA Sports FC عرضه خواهد شد.
FIFA 23 در حال حاضر برای پلتفرم های Xbox Series X/S، PlayStation 5، Xbox One، PlayStation 4 و PC در دسترس است.