سازندگان نسخه بازسازی شده Resident Evil 4 قصد دارند با افزودن سیستم مخفی کاری، مسیرهای جدید و گزینه های دیگر، تجربه جدیدی را نسبت به بازی اصلی برای طرفداران به ارمغان بیاورند.
Capcom در بازسازی های اخیر Resident Evil ثابت کرده است که از ایجاد نوآوری و تغییر در محتوا و گیم پلی هراسی ندارد و واضح است که این روال در بازسازی جدید این سری نیز ادامه خواهد داشت. مانند سیستم جدید پیشگیری از حمله با چاقو که تنها بخش کوچکی از این تغییرات است.
عنوان Resident Evil 4 Remake در 24 مارس 2023 (4 آوریل 1402) برای پلتفرم های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری X/S و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
اگر فقط قسمت مبارزه را در نظر بگیریم، بازی به خوبی انجام داده است و انتخاب های متنوعی را در حین مبارزه به بازیکنان ارائه کرده است. اما در حوزههای دیگر، احساس میکنیم که چنین اختیاری نداریم و فکر میکنم میتوانیم آنها را بهبود بخشیم.
این تصمیم در نهایت منجر به اضافه شدن یک سیستم مخفی کاری شد که بخش کوچکی از آن را در گیم پلی منتشر شده توسط Capcom مشاهده کردیم. توانایی نشستن، دزدکی روی دشمن و کشتن بیصدا آنها بخشی از این سیستم جدید است. علاوه بر این، سلاح های جدیدی مانند کمان ضربدری، تپانچه خاموش و سایر سلاح های ویژه (که کپکام هنوز معرفی نکرده است) برای این سیستم مخفی کاری به بازی اضافه خواهد شد.
آقای یاسوهیرو آمپو یکی از کارگردانان بازسازی رزیدنت اویل 4 در مصاحبه ای با سایت گیم اینفورمر تغییرات جدید این عنوان را نسبت به بازی اصلی توضیح داده است. آقای آمپو اعلام کرد که با افزایش قدرت بازیکن، قصد دارند جنبه های جدیدی را به گیم پلی اضافه کنند تا ارزش تکرار برای بازیکنان افزایش یابد. به گفته آمپو، در حالی که عنوان اصلی جنبه های جدیدی را در بخش مبارزه به بازیکنان ارائه می دهد، انتخاب ها در سایر زمینه ها محدود بود.
آقای آمپو در این خصوص گفت:
تحریریه ICTNN شبکه خبری