به گزارش ICTNN، شرکتهای فناوری مانند گوگل، متا، مایکروسافت و تیک توک گزارشهای پیشرفت خود را در رابطه با اجرای مقررات اخبار جعلی اتحادیه اروپا در شش ماه گذشته ارائه کردهاند. این گزارشها شامل اطلاعاتی درباره میزان درآمد تبلیغاتی این شرکتها از عوامل اطلاعات نادرست، تعداد یا ارزش آگهیهای سیاسی که پذیرفته یا رد کرده بودند، و مواردی از رفتار فریبنده شناسایی شده بود.
کمیسیون اروپا گفت که گزارش توییتر فاقد اطلاعات بوده و حاوی اطلاعاتی در مورد تعهد به اعمال تأییدیه ها نیست.
سال گذشته، کمیسیون اروپا این مقررات را به مقررات جدید محتوای آنلاین که به نام قانون خدمات دیجیتال شناخته می شود، اضافه کرد. این قانون به رگولاتورهای اروپایی اجازه می دهد تا جریمه هایی معادل شش درصد از گردش مالی شرکت ها در سراسر جهان را برای نقض این مقررات اعمال کنند.
ورا یورووا، معاون ارزشها و شفافیت کمیسیون اروپا، از توییتر انتقاد کرد و گفت: «از اینکه دیدم گزارش توییتر ضعیفتر از سایر شرکتها بود، ناامید شدم و از آنها انتظار دارم به طور جدی به تعهدات خود احترام بگذارند.»
تیری برتون، کمیسر صنعت اتحادیه اروپا نسبت به مجازات های سنگین برای عدم انطباق هشدار داد و گفت که این به نفع همه امضاکنندگان است که به تعهد خود برای اجرای کامل مقررات، بر اساس الزامات خود تحت قانون خدمات دیجیتال، پایبند باشند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
توییتر به دلیل ارائه گزارش ناقص درباره اقداماتی که برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست انجام داده است، از کمیسیون اروپا کارت زرد دریافت کرده است.
به گزارش رویترز، گزارش بعدی در ماه جولای منتشر می شود. امضاکنندگان این مقررات روز پنجشنبه یک مرکز شفافیت راهاندازی کردند که به شهروندان، محققان و سازمانهای غیرانتفاعی اتحادیه اروپا اجازه میدهد به اطلاعات آنلاین درباره تلاشهایشان برای مقابله با اطلاعات نادرست دسترسی داشته باشند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری