شیائومی با سهم ۸.۳ درصدی از کل درآمد کسب شده در بازار جهانی گوشیهای هوشمند سه ماهه سوم امسال، در رتبه سوم قرار دارد. این آمار نسبت به سهم ۷.۸ درصدی آن در سه ماهه مشابه سال گذشته افزایش مناسبی نشان میدهد. به لطف فروش قوی شیائومی در بازارهای پایینرده و میانرده، فروش جهانی گوشیهای این شرکت نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش یافته است.
این آمار در مقایسه با آمار ۳۷.۱ درصدی از درآمد جهانی گوشیهای هوشمند اپل در سه ماهه مشابه سال گذشته، افزایش قابل توجهی را نشان میدهد. در طول این سه ماه، اپل آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را عرضه کرده است. آیفون ۱۴ پلاس، با نمایشگر هم اندازه آیفون ۱۴ پرو مکس (۶.۷ اینچ)، متاسفانه تا هفته اول اکتبر عرضه نشده بود.
Vivo حتی کاهش بیشتری نسبت به Oppo داشته، زیرا تنها ۵ درصد از درآمد جهانی گوشیهای هوشمند را در سه ماهه سوم امسال در مقایسه با سهم ۸.۵ درصدی از درآمدی که در سه ماهه سوم مشابه در سال ۲۰۲۱ داشته، کسب نموده است. ویوو با کاهش بیش از نیمی از حجم عرضه خود در چین که بخاطر شیوع مجدد کرونا بود، با وضعیت بدی دست و پنجه نرم میکند. شیوع این بیماری به درآمد سه ماهه سوم Vivo ضربه سنگینی زده است و باعث شده تا نسبت به سال گذشته، کاهشی ۴۳ درصدی داشته باشد. به طور متوالی، درآمد جهانی اوپو در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ حدود 4 درصد از درآمد گزارش شده برای سه ماهه دوم ۲۰۲۲ افزایش یافته است.
با این حال، شیائومی شاهد کاهش نزدیک به ۱.۵ درصدی درآمدی است که از فروش گوشیهای هوشمند با قیمت بیش از ۳۰۰ دلار به دست میآورد. امسال، شیائومی به جای بازار کمتر از ۲۰۰ دلار، بر روی گوشیهایی در بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۲۹۹ دلار تمرکز داشته است. در نتیجه، ASP آن امسال ۱۴ درصد افزایش یافته و به ۲۰۵ دلار رسیده است.
بفرست برای دوستات